
Kia je posvećena lansiranju više hatcbackova i limuzina, umjesto da se u potpunosti fokusira na SUV vozila, dok se priprema za evropsko lansiranje SUS i električnih hatchbackova.
U ekskluzivnom razgovoru za Autocar, izvršni potpredsjednik Kije, Ted Li, rekao je da i dalje postoji potražnja hatchback modela, posebno u Evropi. Potvrdio je i da će kompanija nastaviti da ih nudi, uz najavu lansiranja potpuno novih porodičnih hatchback modela.
Prvi od ovih novih hatchback, EV4, biće prvi električna Kia koji će se proizvoditi u Evropi. Hatchback će se proizvoditi u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, ali će se takođe nuditi kao limuzina uvezena u Evropu iz Južne Koreje.
Njemu će se pridružiti novi K4, koji je predstavljen u hatcback formi na ovogodišnjem salonu automobila u New Yorku i na kraju će zamijeniti odlazeći Ceed u Evropi.
EV4 zamjenjuje Ceed u slovačkoj fabrici, tako da će K4 biti uvožen u Evropu iz Kijine fabrike u Meksiku, kako u hatchback tako i u limuzinskoj varijanti.
Karavan verzija K4 je takođe primećena na testiranju, što bi trebalo da bude trostruki modelski asortiman za K4 prije očekivanog lansiranja kasnije ove godine, prenosi Autoblog rs.
U širem smislu, Li vjeruje da Kia trenutno ima „jaku poziciju u Evropi“. Dodao je: „Posebno u Velikoj Britaniji, gdje imamo veoma jak stav“.
Iako je prodaja Kije u Evropi blago opala u 2024. godini, ipak je porasla za više od 30% od 2020. U Velikoj Britaniji, Kia je prodala više od 100.000 automobila tri godine zaredom i trenutno je treći najprodavaniji brend u 2025. godini.
Povećana konkurencija u Evropi od strane kineskih brendova stvara „teško tržište“, priznao je Li, ali će Kia nastojati da dodatno ojača svoju postprodajnu uslugu i snabdijevanje dijelovima.
„Moramo da ojačamo prednosti Kije na tržištu“, rekao je.
Kia se neće uplesti u cjenovni rat u Evropi zbog nove konkurencije i neće „gurati“ automobile na tržište; umesto toga, zadržaće fokus na preostalim vrijednostima, što smatra djelimično odgovornim za „održivi rast“ koji je brend uživao.
Li je rekao da je Kia to postigla održavanjem „strategije privlačenja potražnje“, kojom se automobili ne guraju dilerima i kupcima po sniženim cijenama, već se proizvode i prodaju prema potražnji kupaca. Opisujući ovo kao „zdrav ciklus“, Li je rekao: „Možda zvuči veoma lako, ali u stvarnosti zahtijeva veoma jaku odlučnost i osećaj principa.“