statistički podaci

Kina u jednom danu na tržište lansira deset novih auta

Autor: Biznis.ba
Kina u jednom danu na tržište lansira deset novih auta
Foto: Arhiv

Prema nepotpunim statističkim podacima iz Kine, samo 26. septembra lansirano je najmanje desetak novih automobila, među kojima je SAIC-ov podbrend Zhiji Automobile lansirao Zhiji LS6, za koji se tvrdi da ima upravljanje na sva četiri točka.

Tu je zatim AVATAR, brend vozila visoke klase (podmarka Changana), koji je lansirao svoj prvi model AVATR 07.

GAC Aion AION RT, Dongfeng Wind Planet Sea S7, Chery Xingtu Yaoguang C-DM Electric 4WD verzija, Changan Qiyuan A07, Lynk & Co 06 Renew/EM-P, FAW Besturn V70/T90 Longyao Edition i drugi modeli takođe su se pojavili u pretprodaji ili u salonima pomenutog dana, piše Revijahak.

U istom danu Xpengov G9 dobio je i model Pro, verziju visokih performansi s pogonom na sva četiri točka.

Honda i Dongfeng Motor zajedno su lansirali Lingxi L, a GAC je predstavio kupcima obnovljeni Accord, dok su Ford i Changan zajedno lansirali osvježeni Mondeo.

Ako pogledamo cijeli septembar, za mjesec dana lansirano je oko 50 novih automobila. Razlog za toliki broj je jednostavno taj što je konkurencija u Kini sve žešća, a automobilske kompanije moraju da lansiraju nove automobile sa nadogradnjom hardvera, sa nepromjenjenim ili sniženim cijenama da bi ostale u trci sa konkurencijom.

Konkurencija među automobilskim kompanijama, naravno, omogućava potrošačima da kupe modele viših konfiguracija po nižim cijenama, ali to nije dobro za razvoj cijele industrije i ima mnogo mana.

Naime, politika konstantnih sniženja najčešće vodi padu kvaliteta. Takođe, mnogi trgovci su pred pucanjem.

Imaju gomile neprodatih vozila u salonima, cijuena im pada, a cijena polovnih vozila nikad nije bila niža. Uglavnom, kineski (automobilski) san mogao bi za mnoge da se završi bolnim triježnjenjem.