Kina uzvraća udarac na evropsko uvođenje carina na električne automobile
Evropski proizvođači već dugo od EU traže posebne mjere zaštite pred velikom invazijom električnih automobila iz Kine.
Sad kad je Brisel najavio uvođenje dodatne carine na kineska EV vozila, Kina je našla novo oružje - uzvraća udarac zahvaljujući plug-in hibridima koji bi mogli da pokore Evropu.
Podizanjem carina, novi električni automobili koji dolaze sa istoka od ljeta će biti skuplji u Evropi, a jedini razlog zašto se to nije desilo ranije jeste moguća "odmazda" koja utječe na trgovačke odnose između Evrope i Kine.
Cijenu prisutnosti u Evropi moći će da podnesu samo jaki kineski brendovi, kao što su BYD, Geely, MG, Chery, Nio ili Xpeng. Većina njih, od 140 registrovanih brendova, teško da će uopšte u opstati u takvim uslovima.
Jaki kineski brendovi i njihova vlada svuda idu "ruku pod ruku", ali otkako je EU najavila oporezivanje električnih automobila, postoji novo oružje kao odgovor na taj potez.
Kinezi već imaju strategiju protiv evropske odluke, a jedan od odgovora je, na primjer, BYD-ov najavljeni plug-in hibrid sa 2.000 kilometara autonomije, odnosno sa tehnologijom koja je u Kini u velikom porastu, prenosi B92.
Također, zahvaljujući velikim investicijama u autoindustriju, ciklus razvoja novog modela u Kini je smanjen na maksimalno dvije godine, u poređenju sa tri do pet godina u Evropi.
Ako evropski brendovi nisu mogli da se suprotstave kineskim EV, neće moći da pariraju ni plug-in hibridima - danas najbolji mogu da pređu do 1.000 kilometara bez dosipanja goriva, ali ne postoji nijedna marka, koja je sposobna podići autonomiju iznad toga, a kamoli da je udvostruči, kao što obećava BYD.
Ako uzmemo u obzir da su evropski kupci počeli da vjeruju kineskim električnim automobilima, cijeneći njihovu tehnologiju i prihvatajući dizajn i nižu cijenu, onda će u nove plug-in hibride vjerovati još i više.
Mala prepreka ili prednost, koju je ranije možda predosjetio evropski zakonodavac, može biti u tome da je Evropa plug-in hibride prve otpisala sa liste subvencija.
Međutim, dok je Evropa zauzeta propisima, kineska vlada šakom i kapom subvencioniše domaće marke, pa zato kineski automobili imaju nisku cijenu - oko 25% nižu u proseku po vozilu u C segmentu u odnosu na evropske rivale.