Kineski proizvođač električnih vozila BYD objavio je u srijedu porast neto dobiti u trećem tromjesečju od 11,5 odsto jer je zadržao snažan zamah prodaje uz pomoć vladinih podsticaja za trgovinu.
Neto dobit je porasla na 11,6 milijardi juana (1,63 milijarde dolara) u tromjesečju jul-septembar, objavila je kompanija u berzi. Za prvih devet mjeseci, neto dobit je porasla za 18,1% na 25,2 milijarde juana.
Uz povećanje prihoda u trećem kvartalu za 24% u odnosu na prethodnu godinu na 201,1 milijardu juana (28,24 milijarde dolara), BYD-ov kvartalni prihod je po prvi put nadmašio Teslu, čiji je prihod za kvartal jul-septembar dostigao 25,2 milijarde dolara, napominje CNN.
Tesla je i dalje ispred BYD-a u pogledu prodaje električnih vozila (EV) na globalnom nivou u periodu od jula do septembra.
BYD, čiji su automobili činili više od jedne trećine ukupne prodaje EV i plug-in hibrida u Kini ove godine, oborio je mjesečni prodajni rekord u septembru, a njegova kvartalna prodaja je također porasla na novi maksimum u trećem kvartalu, prenosi Investitor me.
Lokalni šampion i njegovi vršnjaci kao što je Tesla uživali su u proširenim mjerama stimulacije staro-za-novo koje favorizuju zelene automobile. Prošlog mjeseca, prodaja automobila u Kini zabilježila je petomjesečni pad zbog povećanja subvencija, pokazali su industrijski podaci.
Do kraja oktobra, 1,57 miliona podnosilaca zahtjeva se registrovalo da bi iskoristili nacionalnu subvenciju do više od 2.800 dolara po komadu za trgovinu starijim automobilima za ekološka vozila, pokazuju zvanični podaci.
Lokalne vlasti u Kini takođe su dijelile do 20.000 juana kao dodatne subvencije kupcima električnih vozila u programima koji će isteći na kraju godine.
BYD je predvodio rast sa agresivnim popustima na svoje najprodavanije modele. Njegovo najbolje tromjesečje prvenstveno je podstaknuto snažnim rastom prodaje plug-in hibrida, koja je skočila 75,6% na godišnjem nivou na 685.830 jedinica u trećem kvartalu, zahvaljujući posljednjoj generaciji plug-in hibridnih tehnologija koje korisnicima štede više troškova goriva.
Poređenja radi, BYD-ov rast kvartalne prodaje čistih električnih vozila (a ne hibrida) usporio je na 2,7% na 443.426 jedinica i gubi udio u segmentu EV u odnosu na druge konkurente EV u Kini, prema proračunima Reutersa, napominje CNN.
BYD, koji i dalje prodaje više od 90% svojih automobila u Kini, postavio je viši godišnji cilj prodaje za ovu godinu, pokazao je izvještaj Morgan Stanleya u septembru i imao je za cilj da udvostruči izvoz na 450.000 vozila ove godine, revidirajući naniže u odnosu na godišnji Cilj isporuke u inostranstvo od 500.000 je postavljen u martu.
BYD, koji je prednjačio na evropskim tržištima uprkos dodatnim tarifama, prodao je 94.477 automobila u inostranstvu u trećem kvartalu, što je 32,6% više u odnosu na godinu ranije.