novi izvještaj

Kineski proizvođači automobila će do 2030. dostići 33% globalnog tržišnog udjela

Autor: Biznis.ba
Kineski proizvođači automobila će do 2030. dostići 33% globalnog tržišnog udjela
Foto: Unsplash

Očekuje se da će kineski proizvođači automobila nastaviti da se brzo šire izvan svoje matične zemlje da bi dostigli 33% udjela u globalnom automobilskom tržištu do 2030., prema novom izvještaju koje je objavila istaknuta konsultantska firma AlixPartners.

Očekuje se da će veći dio rasta, od prognoziranih 21% tržišnog udjela ove godine, doći izvan Kine. Očekuje se da će prodaja izvan Kine porasti s 3 miliona ove godine na 9 miliona do 2030., što predstavlja rast s 3% na 13% tržišnog udjela do kraja ove decenije.

Brza ekspanzija kineskih proizvođača automobila sve je veća briga za proizvođače automobila i političare na globalnom nivou. Mnogi strahuju da će manje skupa vozila proizvedena u Kini preplaviti tržišta, potkopavajući domaće modele, posebno potpuno električna vozila.

AlixPartners navodi da očekuje da će kineski brendovi rasti na svim tržištima u svijetu. Međutim, kompanija je dodala da očekuje daleko manju ekspanziju u Japanu i Sjevernoj Americi, uključujući SAD, gdje su bezbjednosni standardi vozila stroži i gdje su najavljene stoprocentne carine na uvezena kineska električna vozila.

"Kina je novi disruptor industrije – sposobna da stvori vozila koja morate da imate, koja su brža za tržište, jeftinija za kupovinu, napredna u tehnologiji i dizajnu te efikasnija za izradu", kaže Mark Wakefield iz AlixPartnersa.

U Sjevernoj Americi se predviđa da će kineski proizvođači automobila postići samo 3% tržišnog udjela, uglavnom u Meksiku, gdje se očekuje da će jedno od pet vozila biti kineske marke do 2030. U većini drugih velikih regija svijeta, AlixPartners izvještava da se očekuje da će kineski proizvođači automobila eksponencijalno rasti. Ta područja uključuju Srednju i Južnu Ameriku, jugoistočnu Aziju te Bliski istok i Afriku.

Očekuje se da će kineski brendovi u Kini takođe porasti s 59% na 72% tržišnog udjela, prema AlixPartnersu. Tradicionalni proizvođači automobila kao što je General Motors izgubili su značajan položaj u Kini posljednjih godina zbog brzog uspona kineske domaće automobilske industrije i kompanija kao što su BYD, Geely i Nio.

U Evropi, gde su kineski proizvođači automobila posljednjih godina brzo rasli, očekuje se da će se tržišni udio kineskih automobilskih marki udvostručiti sa 6% na 12% do 2030., prema AlixPartnersu.