Košta 29.874 dolara

Kineski Xiaomi predstavio električni 'auto iz snova', konkurencija Tesli

Autor: Biznis.ba
Kineski Xiaomi predstavio električni 'auto iz snova', konkurencija Tesli
Foto: X

Xiaomi je u četvrtak navečer u Pekingu zvanično predstavio svoj dugoočekivani električni automobil – novu Speed Ultra 7 (SU7) limuzinu.

Lei Jun, osnivač i izvršni direktor popularnog kineskog brenda pametnih telefona, rekao je da će se prvo električno vozilo kompanije prodavati za 215.900 juana (29.874 dolara) do 299.900 juana (41.497 dolara) u zemlji. Početna cijena je oko 4.000 dolara jeftinija od Tesline limuzine Model 3, koja počinje od 245.900 juana u Kini.

Lei je rekao da želi da SU7 bude “najljepši, najlakši za vožnju i najpametniji automobil” po cijeni ispod 500.000 juana (69.180 dolara).

"Xiaomi želi da napravi 'auto iz snova' uporediv sa Porscheom i Teslom", rekao je. „Ako želimo da pravimo dobre automobile, moramo ozbiljno da učimo od ova dva najbolja proizvođača automobila na svijetu“, dodao je.

Xiaomi je ranije rekao da novim automobilom cilja na premium potrošače. Cijene znači da je konkurentno pozicioniran u odnosu na svoje strane rivale. Uvezeni Porsche Taycan u Kini košta 898.000 juana (124.248 dolara). Teslin Model S, premium električna limuzina američkog proizvođača automobila, počinje od 698.900 juana (96.700 dolara). EV vozila u Kini imaju mnogo niže cijene nego u ostatku svijeta. Na primjer, BYD-ov najpristupačniji model, Seagull hatchback, košta samo 69.800 juana (9.658 dolara).

Standardna verzija Xiaomi-jevog SU7 ima početni domet od 700 kilometara (435 milja), što je bolje od verzije Teslinog modela 3 sa velikim dometom, rekao je Lei.

Narudžbe za automobil su premašile 50.000 jedinica u roku od 27 minuta od početka prodaje u 22 sata.

Xiaomi-jeve velike automobilske ambicije dolaze u vrijeme intenzivne konkurencije u industriji u Kini. Najveće svjetsko tržište električnih vozila, napunjeno velikim državnim subvencijama u protekloj deceniji, postalo je pretrpano.

Trenutno postoji više od 200 velikih proizvođača koji proizvode čista EV i plug-in hibride. Rat cijena izbio je prošle godine dok su kompanije pokušavale povećati prodaju suočene sa slabijom potražnjom potrošača.

Prema službenim statistikama, prosječne profitne marže pale su na samo 5 posto u 2023. Najveći igrač u industriji, BYD, rekao je ranije ove sedmice da je njegov kvartalni rast profita bio najsporiji u dvije godine, jer je prodaja izgubila zamah. Xiaomijev SU7 je od ponedjeljka izložen u izložbenim salonima u 29 gradova širom kontinentalne Kine, navodi Lei.

Xiaomi, koji je stekao ime kao proizvođač pametnih telefona i druge potrošačke elektronike, činio je 13% globalne i kineske prodaje pametnih telefona u posljednjem kvartalu 2023., prema podacima Counterpoint Researcha. Xiaomi je 2021. godine najavio da će uložiti 10 milijardi dolara tokom sljedeće decenije u podružnicu fokusiranu na pametna električna vozila.