Kad god se pominju kineski proizvođači automobila, uvijek se vezuje tema geopolitičkih tenzija i hladnog trgovačkog rata, što i te kako utiče na ambicije širenja brenda izvan Kine. Tu je i nova EU carina od 19.9 posto na Geelyjeve automobile uvezene iz Kine, tako da i u Zeekru prave plan za globalnu ekspanziju.
"Bloomberg" piše da brend aktivno razmišlja o proizvodnji automobila u Evropi.
"Aktivno radimo na lokalizaciji rada u Evropi, oglasit ćemo se pravovremeno", izjavio je direktor Zeekra, Endi An, što znači da planovi nisu baš na početku, nego da su već u nekoj odmakloj fazi.
Ovo je direktni rezultat carine koju je EU uvela na uvezene električne automobile iz Kine. Carina se odnosi na kineske domaće brendove poput BYD-a i Zeekra, ali i na evropske modele koje se uvoze iz Kine poput novog Mini Coopera Electric i BMW-a iX3.
Čak i nakon peticija iz Kine, EU je tek neznatno smanjila carine. To znači da, ukoliko kineski brendovi žele da zaobiđu carine Evropske unije, morali bi da proizvodnju obavljaju na njenom području.
Međutim, za razliku od brendova poput BYD-a, kojim je potrebno vrijeme da naprave fabrike, Geely i Zeekr nemaju taj problem. Ako se Zeekr odluči za proizvodnju u EU, moći će koristiti postojeće Geelyjeve fabrike. Postrojenja u Švedskoj i Belgiji uskoro će proizvoditi Volvo EX30 povezan s Geelyjem, koji je baziran na SEA platformi (Sustainable Experience Architecture) koju je razvio Zeekr.
Inače, Zeekr je veoma ozbiljan u svojim planovima internacionalne ekspanzije, prenosi Autoblog rs. Ovog mjeseca je osvježio svoj model 009 te ga zajedno s crossoverom Zeekr X uveo na tržišta poput Tajlanda i Hong Konga. Takođe, predstavio je Zeekr 7X, koji je rival Teslinom Modelu Y, a to je još jedan model spreman za međunarodna tržišta.
Da bi bio globalan, Zeekr treba da stvori volumen i profit poput drugih EV startupa, a taj cilj je blizu. Gubitak u prvom kvartalu je pao za 18 posto na 278 miliona dolara, a plan je ostvarivati profit prije kraja godine, prenosi "AutoBlog".