Fantastične vijesti

Mercedes najavio drastične promjene, stiže 36 novih modela

Autor: Biznis.ba
Mercedes najavio drastične promjene, stiže 36 novih modela
Foto: Arhiv

Većina novih vozila biće pokretana klasičnim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Nevjerovatne vijesti iz Mercedesovog tabora. Gigant iz Štutgarta najavio je smanjenje troškova proizvodnje, ali i lansiranje desetina novih modela. I to nije sve - većina novih vozila biće, što niko nije očekivao, pokretana klasičnim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Konkretno, Mercedes će u naredne dvije godine predstaviti 17 električnih i čak 19 modela sa klasičnim pogonom. Ovi potonji će nastaviti da se prodaju i u narednoj deceniji.

Da, sve ovo dolazi od proizvođača koji je donedavno tvrdio da će do 2030. godine na najrazvijenijim i najvećim tržištima nuditi isključivo električne automobile, prenosi B92.

Ovog puta, međutim, razlika u dizajnu između klasičnih i električnih modela biće minimalna, čak i kod najprestižnijih vozila koja se voze na potpuno različitim platformama.

Očigledno je da je "jajasti" EQS bio skupa lekcija za Mercedes, pa nije iznenađujuće što se sada modeli neće drastično razlikovati u dizajnu.

Lista noviteta počinje sa novom CLA klasom, koja će biti dostupna u obe verzije pogona, a nudiće se i kao karavan i kao SUV. Sličan pristup prati i nova C klasa zajedno sa modelom GLC.

Mercedes je takođe potvrdio da radi na električnoj verziji E klase kao odgovoru na BMW i5.

Smanjenje troškova

Što se tiče modela sa fosilnim gorivima, prva na redu za redizajn je S klasa – i da, V12 motor ostaje u ponudi.

Profit automobilskog odeljenja pao je za 39% na 8,7 milijardi eura tokom teške 2024. godine, a prognoze za 2025. su još sumornije. Zbog toga Mercedes planira smanjenje troškova za 10% do 2027. godine, a potom će nastaviti sa dodatnim uštedama sve do 2030.

Uprkos mjerama štednje, sve fabrike u Njemačkoj nastaviće sa radom, iako će ukupna proizvodnja biti smanjena sa 2,5 miliona na 2 do 2,2 miliona vozila. Ipak, proizvodnja bar jednog modela bit će premještena u Mađarsku, gdje su troškovi proizvodnje niži za čak 70%.

Mercedes takođe planira da poveća fokus na proizvodnju vozila za američko i kinesko tržište unutar tih zemalja, kako bi se zaštitio od carinskih prepreka i drugih tržišnih neizvjesnosti.