
Dok se rasplamsava spor oko carina između Evropske unije i Sjedinjenih Država, izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius ukazao je na dugu tradiciju njemačkog proizvođača automobila u Americi.
"Mercedes je tu već 120 godina, gotovo jednako američki kao i bilo koja druga američka kompanija, i stariji od većine američkih kompanija", rekao je menadžer za dpa tokom predstavljanja novog modela Mercedes CLA u Rimu.
Mercedes je u SAD-u, kaže Kallenius, "kod kuće".
No, istaknuo je kako mu nije u interesu eskalacija trgovinskog sukoba jer bi "to moglo poremetiti protok robe u oba smjera, što bi predstavljalo ekonomski teret".
Američki predsjednik Donald Trump uveo je visoke carine na robu iz raznih zemalja koja se uvozi u SAD.
Budući da Mercedes-Benz također proizvodi u SAD-u, firma ne mora plaćati carinu na vozila koja tamo proizvodi i prodaje.
“Ali mi proizvodimo, uvozimo i izvozimo na sve strane”, objasnio je Källenius , pokazujući i druge fabrike, primjerice u Kini i, naravno, Evropi.
Mercedes ima dvije velike fabrike u SAD-u. U Tuscaloosi, Alabama, 6.000 radnika proizvelo je 260.000 osobnih vozila prošle godine. Fabrika je tradicionalno proizvodno središte za SUV modele, a oko dvije trećine godišnje proizvodnje ide u izvoz, prenosi SEEbiz.
Fabrika kombija u Charlestonu u Južnoj Karolini proizvodi Sprintere, a zadnjih je godina tamo zapošljavala oko 1700 radnika.
Mercedes je u SAD-u 2024. godine prodao 324.500 osobnih vozila i 49.500 kombija.
Među glavnim svjetskim ekonomskim regijama, Evropa će najviše izgubiti ako se tržišta zatvore, ističe Kellenijus. Jer poslovni model Evrope, a posebno Njemačke, od Drugog svjetskog rata temelji se na izvozu.