Kako bi razumio ozbiljnost situacije i pronašao rješenja, upravni odbor Mercedesa nedavno je posjetio Kinu, gdje su analizirani izazovi i procijenjene razvojne prednosti konkurenata.
Prema posljednjem kvartalnom izvještaju, Mercedes bilježi značajan pad dobiti.
Operativna dobit u osnovnom poslovanju sa putničkim automobilima iznosila je samo 4,7 posto prije kamata i poreza, dok je godinu dana ranije bila 12,4 odsto.
Zbog toga je uprava primorana da smanji troškove. Njemački medij Handelsblatt navodi da proizvođač automobila planira dodatne mjere štednje kako bi pokrio gubitke.
Mercedes je još 2020. pokrenuo program smanjenja troškova s ciljem da do 2025. godine fiksni troškovi budu smanjeni za 20 posto u poređenju sa nivoom iz 2019. godine.
"Do sada smo uspjeli da smanjimo troškove za 15-16 posto, ali to nije dovoljno u kontekstu trenutnih izazova na kineskom tržištu", izjavio je finansijski direktor Mercedesa, Harald Vilhelm.
Tokom nedavne posjete Kini, uprava se fokusirala na analizu lokalnog tržišta i tehnoloških dostignuća, prenosi B92.
Detaljno su ispitali vozila kineskih konkurenata i primijetili tehnološki napredak, posebno u sistemima asistencije vozačima i autonomnoj vožnji.
Pored toga, Mercedes je sklopio sporazume sa lokalnim kompanijama za saradnju u razvoju inteligentnih rješenja za vozače.
Mercedes se suočava s izazovima u pokušaju da ojača svoju poziciju na kineskom tržištu električnih automobila.
Ako se tržišni udio nastavi smanjivati, trenutne mjere štednje i prilagođavanja mogle bi biti nedovoljne.
Slaba prodaja u Kini, u kombinaciji s jakom konkurencijom lokalnih proizvođača, primorava Mercedes na brže promjene.
Situacija nije povoljnija ni na američkom tržištu, posebno kada su u pitanju električni automobili.