Tržišna politika

Mercedes povukao radikalan potez

Autor: Biznis.ba
Mercedes povukao radikalan potez
Foto: Unsplash

Mercedes je povukao radikalan potez io napustio koncept "luksuzne strategije" te priprema ulazne modele koji bi mogli biti jeftiniji za četveroznamenkaste iznose; spekulira se o spuštanju cijene najjeftinijih Mercedesa 20-30 posto u odnosu na dosadašnje početne cijene.

U trenutku kad je električni CLA model Mercedesa postavio novi plafon za mnoge smiješno visoke cijene premium tržišta, Mercedes priprema šok za konkurenciju i ugodno iznenađenje potrošačima; povratak u segment koji je nekoć bio temeljna zona njegovog rasta, ali iz kojeg se godinama svjesno povlačio jer se na premium modelima lakše dolazilo do superprofita. Riječ "luksuz", nekad mantra izvršnog direktora Ole Källeniusa, doslovno je izbrisana iz strateških dokumenata te je zamjenjuje fleksibilnija, tržišno racionalna orijentacija koja otvara vrata milionima kupaca; onih koje je Mercedes posljednjih godina gubio.

Od Mercedesa, naravno, ne treba očekivati da će na tržište izbaciti nešto poput Dacije koja će na haubi imati slavni krug s tri kraka, nego neku vrstu cjenovno prihvatljivijeg vozila jer su svi njihovi modeli, objektivno, potrošačima sve više služili za maštarenje o tome što bi možda, jednog lijepog dana, mogli kupiti – ako dobiju na lutriji.

O namjeri Mercedesa da redefinira svoju tržišnu politiku njemačku javnost informirao je cijeli spektar njemačkih medija, javlja SEEbiz. Bild, Handelsblatt, WirtschaftsWoche… objavili su da se Mercedes okreće kupcima koji žele "pravi Mercedes", ali ne u cjenovnim sferama rezerviranima za više klase, tj. SUV-ove koji često koštaju 60, 70 ili 100.000 eura; riječju, bogatstvo. Specijalizirana izdanja koja prate automobilske tehnologije potvrđuju isto: izbacivanje riječi "luxus" iz službene strategije nije pogrešna interpretacija Mercedesovih namjera, nego odlučna namjera uprave da transformira imidž možda najcjenjenijeg evropskog auto-branda. Unutar kompanije više se ne govori o tome da Mercedes mora biti "isključivo luksuzan", nego "najpoželjniji u svakom segmentu u kojem se natječe".

Ovakav zaokret odmah nameće pitanje koje izaziva pažnju i običnih kupaca i stručnjaka: ulazi li Mercedes na teritorij VW-a te je li ovo početak otvorenog tržišnog obračuna u segmentu koji je Volkswagen desetljećima smatrao svojim dvorištem? Gledamo li početak ‘bratoubilačkog rata‘ njemačke autoindustrije jer ih je stisnula kineska konkurencija i brutalna domaća regulativa?

Kada se jedan premium brend odluči spuštati u cjenovni razred između trideset i četrdeset hiljada eura, postavlja se i još jedno, jednako važno pitanje: otvara li Mercedes dugo zaključana vrata prema zdravijoj tržišnoj dinamici u evropskoj autoindustriji, koja se posljednjih godina češće bavila političkim pritiskom na Bruxelles nego stvaranjem boljih proizvoda?