Njemačka automobilska industrija siječe troškove, Volkswagen je nedavno pokrenuo program za deset milijardi eura manju potrošnju, što znači i otpuštanja. Pad osjećaju i dobavljači autodijelova jer nema dovoljno kupaca.
Kako shvatiti najavu šefova Volkswagena o usmjerenosti na veliko sječenje troškova? "U načelu se radi o smanjenju visokih troškova koji proizlaze iz neiskorištenosti proizvodnih kapaciteta u fabrikama. Ukidaju smene u fabrikama koje proizvode samo električne modele, poput Cvikau fabrike. I potreban im je novac za ulaganje u narednim godinama, kada prodaja neće samo rasti, već slijedi zahtjevniji period, posebno za marku Volkswagen.
ZF je najavio ukidanje 14.000 radnih mjesta, ne samo u Njemačkoj, već i u drugim zemljama. "Jasno je i da je konkurencija sve veća, da u igru ulaze novi dobavljači, poput Nvidije koja proizvodi čipove, a kineski dobavljači uzimaju deo kolača bivšim poslovnim partnerima”, objasnio je stručanjak Stefan Bratzel, prenosi Autoblog rs.
Na pitanje da li njemački brendovi i dalje mogu da vrše pritisak na svoje dobavljače i smanjivanje troškove, Bratzel je odgovorio:
"Proizvođači moraju da paze da ne pređu granicu, jer su im svakako potrebni jaki dobavljači. Naravno, moraju da budu pristupačni i konkurentni. Neki su dugoročno fokusirani na održavanje svojih dobavljača na životu, što je svakako pravi put."
Stefan Bratzel vidi velike izazove za njemačku industriju u sljedeće dvije godine. U međuvremenu se kineski električni brendovi strmo penju, a na području softvera počeli su da se povezuju i Japanci.