Auto

Najveća evropska politička stranka želi da zaustavi zabranu motora sa unutrašnjim sagorijevanjem

Autor: Biznis.ba
Najveća evropska politička stranka želi da zaustavi zabranu motora sa unutrašnjim sagorijevanjem
Foto: EPP

Evropljani će u junu birati novi Evropski parlament, jednu od sedam institucija Evropske unije. Stranke koje će biti uključene u izbore već rade na svojim programima, a dokument koji je procurio otkriva da se najveća evropska stranka možda sprema da odgodi zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem.

Prošle sedmice, Euractiv je dobio kopiju manifesta grupe Evropske narodne partije (EPP) desnog centra. Manifesti obično imaju za cilj da biračima pruže uvid u vrijednosti koje podržavaju kada podržavaju kandidate. Ključno otkriće sa stanovišta transporta izazvalo je interesovanje, izražavajući privrženost stranke postepenom ukidanju motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u Evropi.

Dosljedno se protiveći zabrani motora s unutrašnjim sagorijevanjem 2035., EPP, na čelu s njemačkim zakonodavcem Jensom Giesekeom, koji je predstavljao stranku u raspravama o standardima CO2 za vozila, kritizirao je ono što oni nazivaju "ideologijom zabrane" Komisije. Gieseke je dugo upozoravao na odluku o postupnom ukidanju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, predviđajući "efekat Havane", pri čemu će Evropljani decenijama nastaviti da voze stare automobile sa unutrašnjim sagorijevanjem, što je slično situaciji u kubanskoj prijestolnici

Ovaj stav je u skladu s pristupom EPP-a dekarbonizaciji "otvorenim u tehnologiji", naglašavajući izbjegavanje EU da favorizira specifične tehnologije, kao što su električna vozila, što je osjećaj koji dijeli i Evropska komisija, iako sa skepticizmom kritičara. Međutim, ono što privlači više pažnje je eksplicitna deklaracija EPP-a da se "revidira [zakon] što je prije moguće". Ova izjava nosi značajne implikacije, jer najveća grupa u Evropskom parlamentu izražava namjeru da preispita već usvojeni zakon.

U martu prošle godine, Njemačka i Evropska unija postigli su kompromis o predloženoj zabrani počevši od 2035. Proizvođači automobila i dalje mogu prodavati vozila sa ICE-om ako rade na e-gorivo. E-gorivo, proizvedeno kroz proces koji uključuje hvatanje ugljika i proizvodnju vodonika iz obnovljive energije, smatra se neutralnim ugljikom tokom sagorijevanja, jer se zarobljeni CO2 vraća u atmosferu.