Borba za udio

Nastavlja se dobra prodaja u 2024. - Škoda vodeća, a stigla još jedna kineska marka

Autor: Biznis.ba
Nastavlja se dobra prodaja u 2024. - Škoda vodeća, a stigla još jedna kineska marka
Foto: Arhiv

Tokom februara stiglo je novih 4.486 automobila, a što je gotovo 24% bolje nego je bilo u istom mjesecu prošle godine. Škoda Octavia je prošlog mjeseca bila vodeći model, a prati je Suzuki Vitara.

Tokom februara stiglo je novih 4.486 automobila, a što je gotovo 24% bolje nego je bilo u istom mjesecu prošle godine. Škoda Octavia je prošlog mjeseca bila vodeći model, a prati je Suzuki Vitara.

Prije godinu i po stigli su nam prvi automobili iz Kine. Riječ je o modelima marke MG Motor, a koja je svojedobno bila britanska marka. Kasnije je stigao Forthing, pa Seres, pa krajem godine Geely, a sada je tu još jedna kineska marka - Lynk & Co. Nema sumnje kako će evropskim, odnosno korejskim i japanskim markama, koje na našem tržištu djeluju već dugi niz godina biti sve teže boriti se za svoj udio.

Prema podacima agencije za istraživanje tržišta, tokom februara je bilo 4.486 registracija ličnih automobila. To je za 859 vozila, odnosno 23,6%% više u odnosu na februar 2023. godine. Pohvalan je to rezultat, jer pozitivan trend s druge polovice 2023. godine prenio se i na ovu godinu. Tako je do početka marta bilo 8.947 registracija ličnih automobila, a što je 1.974 vozila odnosno 28,3%% više u odnosu na prva dva mjeseca protekle godine.

Šest vozila više u odnosu na januar bilježi vodeća marka - Škoda. Pored toga, tih 622 vozila je i za 165 vozila više u odnosu na prošlogodišnji februar Na drugom je mjestu Volkswagen uz 451 automobil, a za vrat mu puše Suzuki uz 423 vozila. Ova je japanska marka ujedno napravila i značajan skok za 233 vozila, odnosno 122,6%% u odnosu na prošlogodišnji februar. Prati ga Toyota uz 370 vozila, a što je povećanje za 153 vozila ili 70,%%. Valja pohvaliti i Citroën koji je uz 142 vozila za okruglo 100 bio bolji nego prošle godine.

Pored dobrog rasta, bilo je onih i koji su imali pad prodaje. Tu su Renault i Dacia koji su imali pad od 142 odnosno 117 vozila. U minusu su i Kia te Opel, ali i MG i Cupra. Pet vozila manje bilježi Mini, dva Jaguar, a jedan Subaru.

Svijetlih tačaka vidimo i kod premium marki. Tako Audi ima porast od 8,%%, Mercedes 25,5%%, a BMW 37,%%. Volvo je imao 72 registracije, a što je 46 vozila odnosno 176,%% više nego lani. Porsche je imao 49 vozila, što je porast od 157,8%%. Land Rover je rastao 38,4%%. Nakon što je tokom januara stigao jedan Bentley, februar je donio još dva. U sva tri slučaja riječ je o SUV modelu Bentayga.

Nakon što je Opel Corsa na početku godine bila najtraženiji model, prošlog mjeseca na ovaj se vrh vratila Škoda Octavia uz 278 primjeraka. Još su dva Škoda modela među 20 najtraženijih - Kodiaq uz 77 primjeraka, a koliko je zabilježila i Scala. Druga je pozicija pripala Suzukijevoj Vitari uz 236 jedinica, Suzuki se može pohvaliti i četvrtom pozicijom koju drži SX4. Toyota značajan dio svog rast već niz mjeseci zasniva na modelu Yaris Cross, a koji nastavlja s dobrim probojem. Uz 163 registracije riječ je o trećem najtraženijem modelu tokom februara.

Tokom februara bilo je svega 48 registracija električnih automobila. Dok su tokom januara EV modeli imali udio od 2,2%, tokom februara je pao na svega 1,07%. Naravno, s obzirom na to da se uskoro očekuje početak poticaja, te će se brojke ubrzo značajno mijenjati. Tesla je uz 27 vozila imala najviše registracija električnih modela. Slijedi Volkswagen koji je imao 8 registracija, i to ispred Dacije uz njih 5. Po dva električna modela bilježe Audi i Mercedes, te po jedan BMW, Porsche i Mini.

Benzinski modeli ove godine imaju udio od 44,4%, a slijede ih hibridi uz udio od 32,8%. Dizelaši su na 18,5%, a verzije s plinskim instalacijama na 2,6%. EV modeli su nakon dva mjeseca na 1,7%.