istraživanje

Njemačka na trećem mjestu u svijetu po broju električnih automobila

Autor: Biznis.ba
Njemačka na trećem mjestu u svijetu po broju električnih automobila
Foto: Unsplash

Broj električnih automobila i dalje brzo raste u cijelom svijetu, pokazalo je najnovije istraživanje provedeno u Njemačkoj.

Centar za istraživanje sunčeve energije i vodika (ZSW) izvijestio je u nedjelju da je krajem 2023. bilo oko 42 miliona automobila s električnim motorima - oko 50% više nego godinu dana ranije.

Ova brojka uključuje isključivo električna vozila, plug-in hibride i električna vozila s produžnim dosegom.

Prema ZSW-u, u Kini je bilo 23,4 miliona ovih automobila, više od polovice svjetskih zaliha.

Broj dva su Sjedinjene Države, iako su daleko iza s 4,8 miliona vozila.

Njemačka je na trećem mjestu s 2,3 miliona, ispred Francuske i Ujedinjenog Kraljevstva s 1,6 odnosno 1,5 miliona.

Malo je vjerovatno da će se kineska dominacija kratkoročno značajno promijeniti, s tamošnjim rastom od 60% u usporedbi s prošlom godinom – što je značajno više nego na drugim velikim tržištima.

Kako bi se postigli njemački ciljevi za elektromobilnost, tržište treba novi poticaj, rekao je Andreas Püttner iz ZSW-a. "Inicijativa njemačke vlade za povećanje promocije električnih službenih automobila može biti samo prvi korak."

Predložio je ukidanje subvencija za konvencionalna vozila - kao što je porezna olakšica za dizel ili povlastica za službena vozila za motore s unutrašnjim sagorijevanjem.

Najveći proizvođači čisto električnih vozila i plug-in hibrida u 2023. bili su kineski brend BYD s nešto više od 3 miliona novih registracija, Tesla s 1,8 miliona i VW s 1 milion.

BMW je bio na šestom mjestu s nešto manje od 570.000 vozila, a Mercedes na 10. mjestu s nešto više od 400.000.

Prema kumulativnim brojkama novih registracija, dva najčešća automobila s električnim pogonom dolaze od pionira električnih automobila Tesle: Model Y s gotovo 2,5 miliona vozila i Model 3 s dobrih 2,3 miliona vozila.

Međutim, proizvođač također ima koristi od činjenice da je kupnja koncentrirana na samo nekoliko modela.