Njemački proizvođač automobila: Rast prodaje, ali manja dobit u 2023.
Njemački proizvođač automobila Audi prošle je godine povećao prodaju i promet, ali je ostvario znatno manju dobit, objavila je firma u utorak na godišnjoj konferenciji za novinare.
Dobit nakon oporezivanja pala je za 12% na nešto manje od 6,3 milijarde eura (6,8 milijardi dolara). To je uglavnom zbog učinaka transakcija zaštite sirovina, rekao je glavni finansijski direktor Jürgen Rittersberger.
Izgledi za sljedeću godinu su sumorni: Audi očekuje pad prodaje sa 69,9 milijardi eura na 63 do 68 milijardi eura, djelimično zbog nekoliko lansiranja modela nakon dvije godine bez novog modela, prenosi SEEbiz.
"2024. bit će još izazovnija godina od 2023. – 2024. bit će godina prijelaza za Audi", rekao je Rittersberger. Konkurencija će se zaoštravati i na nekim područjima morat će se odobravati popusti, rekao je. Investicije će se povećati.
Promjena modela i lansiranje Audija Q6 e-tron, A6 e-tron i A5 dovest će do većih troškova i imati privremeni negativan učinak na prodaju, dodao je. Audi također ima problema s opskrbom motora.
Izvršni direktor Gernot Döllner u osnovi se drži datuma za postupno ukidanje motora s unutrašnjim sagorijevanjem, ali želi zadržati određeni stepen fleksibilnosti s obzirom na želje kupaca.
Budućnost automobila je električna, Audi će predstaviti svoj posljednji novi model s unutrašnjim sagorijevanjem 2026. i namjerava postupno ukinuti motor s sagorijevanjem 2033., rekao je Döllner.
Međutim, također je istaknuo da će EU 2026. preispitati svoju zabranu novih motora s unutrašnjim sagorijevanjem planiranu za 2035.
Do kraja decenije Audi bi trebao prodavati isto toliko e-automobila koliko i motora s unutrašnjim sagorijevanjem i stoga biti jednako profitabilan, rekao je Döllner. Trenutno je samo 10% od 1,9 miliona prodanih Audija potpuno električno.
Neposredno prije godišnje konferencije za novinare, Audi je predstavio Q6 e-tron električni SUV, prvo Audi vozilo temeljeno na PPE platformi razvijenoj u saradnji s Porscheom za luksuzne automobile.
Audi trenutno nudi tri potpuno električne serije modela na tri različite platforme. Lansiranje Q6 e-trona odgođeno je dvije godine zbog problema sa softverom.
Prvi potpuno električni automobil iz glavne tvornice u Ingolstadtu ima domet do 670 kilometara, bit će lansiran u Njemačkoj i SAD-u u drugoj polovici 2024., a također će se proizvoditi u Kini sljedeće godine.
Prošle godine Audi je povećao prodaju za 17% na 1,9 miliona automobila i promet za 13% na 69,9 milijardi eura. Poslovni rezultat prije posebnih stavki pao je za 18% na 6,3 milijarde eura.
Prodajna marža u osnovnoj djelatnosti pala je na 10%; u sljedećoj godini očekuje se između 8% i 10% uz nižu prodaju.
Audi u Njemačkoj zapošljava 53.000 ljudi.