Vlada ostavila prazninu

Njemački proizvođači auta najavili subvencionisanje kupaca električnih vozila

Autor: Biznis.ba
Njemački proizvođači auta najavili subvencionisanje kupaca električnih vozila
Audi / Ilustracija

Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz i BMW istupit će kako bi ispunili prazninu koju je ostavila njemačka vlada svojom odlukom da odbaci državno finansiranu šemu subvencionisanja kupaca električnih vozila.

Tokom prethodnih sedam godina, njemačka vlada je obezbjeđivala subvencije za kupce novih električnih modela od 6.750 eura, finansiranu djelimično od strane države i samih proizvođača, u zavisnosti od vrijednosti vozila koje se prodaje.

Međutim, ministar ekonomije Njemačke nije uključio ovaj sistem subvencionisanja 18. decembra u okviru zaključivanja budžeta za sljedeću godinu, nakon što je odluka vrhovnog suda o neiskorištenim sredstvima za vanredne situacije u okviru pandemije probila rupu od šezdeset miliona eura u njegovom budžetu.

Sa druge strane, Volkswagen je prošlog utorka najavio da će u potpunosti samostalno nastaviti da daje subvencije od 6.759 eura svim privatnim kupcima koji su poručili svoje električne modele prije 15. decembra širom zemlje. Svi kupci koji su podnijeli zahtjeve za poručivanje ID. modela između prvog januara i 31. marta ove godine, dobit će 4.500 eura u okviru istog plana pomoći tokom kupovine, također.

Svi ljudi koji su poručili nove Audi modele također imaju sreće, jer je ovaj proizvođač potvrdio da će njihovi kupci nastaviti da dobijaju punu subvenciju ukoliko su svoje zahtjeve podnijeli prije 16. decembra, dok svoje isporuke mogu očekivati do kraja tekuće godine. Stellantis je požurio kako bi ispratio čitavu priču, najavljujući da će i on u potpunosti subvencionisati svoje kupce do 31. decembra, nakon čega će obezbijediti redukovanu novčanu pomoć za sva vozila registrovana do 29. februara.

Reuters ističe da će Mercedes-Benz takođe dodavati 6.750 eura subvencija za sve porudžbine koje su stigle svojim kupcima između 18.i 31. decembra ove godine. Od januara sljedeće, ovaj proizvođač će obezbjeđivati dio ove cifre svim svojim budućim kupcima.

Allgemener Deutscher Automobil-Club (ADAC), najveća evropska automobilska asocijacija, ističe da su električni automobili i dalje previše skupi u Njemačkoj kako bi subvencionisanje prestalo. Opozicioni konzervativci također su kritikovali odluku da se ovaj vid subvencionisanja prekine, ističući da će ona imati negativan utjecaj na lokalne proizvođače automobila, koji se bore sa sverastućom konkurencijom u vidu američkih i kineskih brendova.