Električni automobili imaju manje pokretnih dijelova od automobila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem, pa je samim tim i mogućnost da se nešto pokvari manja.
Ipak, još uvijek postoji puno električnih automobila koji su izuzetno osjetljivi na kvarove.
Ovo su rezultati istraživanja neovisne britanske potrošačke organizacije WhatCar. Anketirano je ukupno 21.732 vozača o pouzdanosti njihovih automobila starih do pet godina, prenosi Hak revija.
Ukupno je obuhvaćeno 29 električnih modela. Što se tiče pouzdanosti, oni su u usporedbi s automobilima s motorima s unutarnjim sagorijevanjem podjednaki, s ocjenom od 90,4 posto u 2022. i 90,9 posto u ovoj godini.
U istraživanju, svi vlasnici automobila zamoljeni su da prijave je li njihov automobil imao kvar u posljednja 24 mjeseca. Pitali su ih gdje se pojavio problem, koliko je popravak koštao i koliko je dugo bio u radionici.
Te su informacije korištene za izradu procjene pouzdanosti za svaki model i marku. Nisu se svi električni automobili na testu pokazali dobrima, a ovo je deset najnepouzdanijih prema WhatCaru.
Britanska organziacija pratila je i koliko su troškove popravka platili vlasnici, a koliko je riješeno u garantnom roku.
Top 10 najmanje pouzdanih električnih automobila:
1. Porsche Taycan (2019.-danas).
Rezultat pouzdanosti 66,5 posto. Čak 46 posto automobila u studiji pokvarilo se ove godine. Najviše nedostataka pokazali su klima uređaj i infotainment sustav. Svi popravci obavljeni su besplatno, ali dva od tri pogođena automobila stajala su u servisu više od sedamdana.
2. Hyundai Ioniq Electric (2016-2022).
Rezultat pouzdanosti 75,5 posto. Električna varijanta Hyundai Ioniqa imala je daleko više kvarova od 41 posto od benzinskih i hibridnih verzija (3 posto). Baterija od 12 volti bila je najveći uzrok problema. Svi popravci obavljeni su besplatno, ali 60 posto bilo je u radionici više od sedam dana.
3. MG4 EV (2022.-danas).
Rezultat pouzdanosti 76,1 posto. Prošle godine 37,5 posto vlasnika MG4 suočilo se s kvarovima. Uglavnom se to odnosilo na probleme s karoserijom i na električni pogon. Osamdeset posto popravljeno je besplatno, dok se 20 posto vlasnika moralo nositi s računima od oko 1100 do 1600 eura s tim da je 70 posto automobila bilo u servisu više od sedam dana.
4. Kia EV6 (2021.-danas).
Rezultat pouzdanosti 83,4 posto. Premda se samo 24 posto Kia pokvarilo, dugotrajni i ponekad skupi popravci opterećuju rezultat Kije EV6. Baterija od 12 volti i drugi električni sustavi spriječili su 64 posto vlasnika da nastave voziti, a 85 posto je bilo dulje od sedam dana u servisu dok je 14 posto vlasnika dobilo je račun između 800 i 1600 eura.
5. Tesla Model S (2014-2022).
Rezultat pouzdanosti 83,9 posto. Najčešći su problemi s karoserijom, unutrašnjim oblogama te navigacijskim i infotainment sustavom. U sustavu jamstva 86 posto popravaka platio je Tesla, a troškovi popravka nisu prelazili 350 eura.
6. Opel Corsa Electric (2023.-danas).
Rezultat pouzdanosti 87,4 posto. Samo 7 posto Corsa se pokvarilo, a to je dobar rezultat. Nažalost, 58 posto automobila zahvaćenih kvarom nije moglo nastaviti vožnju, a 44 posto bilo je u radionici dulje od sedam dana. Bilo je problema s akumulatorom, karoserijom, kočnicama i raznim električnim sustavima. Opel je platio popravke u svim slučajevima.
7. Renault Zoe (2019.-danas).
Rezultat pouzdanosti 89,2 posto. Premda je samo 22 posto automobila imalo barem jednu grešku, 43 posto nije moglo nastaviti vožnju, a tri četvrtine automobila provelo je više od sedam dana u radionici. Baterija od 12 volti opet je bila najveći problem. Također je bilo problema s klima uređajem, karoserijom, kočnicama i strujom koja nije povezana s motorom, ali svi automobili su popravljeni besplatno.
8. Volkswagen e-Up (2020.-danas).
Rezultat pouzdanosti 90,9 posto. Iako je tek svaki peti e-Up pokazivao probleme, polovica automobila je stajala dulje od sedam dana na servisu. Tri četvrtine kvarova na stvarima poput klima uređaja, baterije te navigacijskog i infotainment sustava popravljeno je besplatno, a ako je uopće i bilo računa, troškovi nikada nisu prelazili 130 eura.
9. BMW i3 (2013-2022).
Rezultat pouzdanosti 91,1 posto. Jedan od pet auromovila doživio je prekid rada, ali samo dvije trećine problema riješeno je unutar sedam dana. Glavna problematična područja bila su karoserija, elektronika koja nije povezana s pogonom i ovjes. Premda je 77 posto popravaka obavljeno besplatno, neki su vlasnici ipak platili između 330 i 1700 eura za popravak.
10. Hyundai Kona Electric (2018.-danas).
Rezultat pouzdanosti 91,1 posto. Četiri od pet modela Hyundai Kona Electric nisu pokazala nikakve nedostatke. Ali od modela koji su imali kvar, svaki treći bio je u servisu dulje od sedam dana. Popravci koštaju i do 850 eura. Bilo je problema s 12-voltnom baterijom, klima uređajem, kočnicama, unutrašnjim oblogama te navigacijskim i infotainment sustavom. Račun je u 78 posto slučajeva platio Hyundai.