Švedska kompanija

Pad prodaje Volvoa u martu

Autor: Biznis.ba
Pad prodaje Volvoa u martu
Foto: ABC News

Volvo Cars je prodao 70.737 automobila u martu, što predstavlja pad od deset posto u odnosu na isti period prošle godine, saopštila je švedska kompanija u srijedu.

Glavni razlog pada je smanjenje prodaje potpuno električnih vozila, što je dovelo do pada vrijednosti akcija kompanije.

Volvo Cars, u većinskom vlasništvu kineske kompanije Geely, zabeležio je pad prodaje u svim ključnim tržištima, u Evropi devet posto, u SAD osam posto, a u Kini 22 posto, prenosi Reuters.

Prodaja potpuno električnih vozila pala je za 26 posto, čime je njihov udio u ukupnoj prodaji smanjen na 19 procenata. Ukupna prodaja elektrifikovanih vozila (uključujući hibridne modele) pala je za devet posto, pa sada čini 43 posto ukupne prodaje.

Kompanija je u nedjelju objavila da je na mesto izvršnog direktora vratila bivšeg šefa Hakana Samuelsona, koji će voditi Volvo naredne dvije godine. On menja Jimma Rouana, koji je bio na čelu kompanije od 2022. godine. Ova promena dolazi u trenutku kada Volvo prolazi kroz izazovan period, obilježen rastućim pritiscima zbog carina.

Na berzi u Stokholmu, akcije kompanije pale su za dva procenta u srjedu ujutro, čime je njihov ukupni pad od početka godine dostigao 24 procenta, što je slabiji rezultat u odnosu na širi tržišni indeks OMX Stockholm 30.