Prodaja automobila u EU pala je u martu prvi put od početka godine, a u Hrvatskoj je stagnirala, saopćilo je danas udruženje proizvođača ACEA, ocijenivši da su uteg kupovine bili uskrsni praznici.
U martu je u EU registriran milion novih automobila, za 5.2 posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, izračunala je ACEA. U februaru poskočila je za 10.1 posto.
U skupini vodećih tržišta najviše se u martu smanjila prodaja u Njemačkoj, za 6.2 posto. Slijede Španija i Italija s padom prodaje za 4.7 odnosno za 3.7 posto. Francusko tržište smanjilo se ipak za blagih 1.5 posto. U Hrvatskoj je u martu, prema ACEA-inim podacima, registrirano 6410 novih automobila, gotovo kao u istom prošlogodišnjem mjesecu. U februaru prodaja je uvećana za 21.4 posto.
Pad na tržištu električnih automobila
Evropsko tržište električnih automobila na baterije potonulo je u martu dvostruko snažnije od tržišta u cjelini, za čak 11.3 posto, izračunala je ACEA, istaknuvši 28.9-postotni pad u Njemačkoj. Tržišni udio električnih automobila blago je ipak porastao u odnosu na februar, na 13 posto.
Podaci za Hrvatsku pokazuju snažan pad prodaje električnih automobila na baterije, za 71.7 posto, ali i 62.6-postotni skok prodaje plug-in hibridnih automobila, prenosi Index hr.
Rast u prvom tromjesečju
U prvom ovogodišnjem kvartalu evropsko tržište novih automobila poraslo je za 4.4 posto, uz registriranih 2.8 miliona vozila, izračunala je ACEA. Među vodećim tržištima najveći rast bilježile su Italija i Francuska, po stopi od 5.7 posto. Slijede Njemačka i Španija s povećanjem prodaje od 4.2 odnosno 3.1 posto.
U Hrvatskoj su u prvom ovogodišnjem kvartalu, po podacima ACEA-e, registrirana 15.432 nova vozila, za 13.6 posto više nego u istom prošlogodišnjem periodu. Evropsko tržište električnih automobila na baterije poraslo je za 3.8 posto, uz registrirane gotovo 333 hiljade novih vozila. Prodaja dizelaša smanjila se pak za 10.6 posto, uz prodana 355.352 vozila.
Benzinci su potvrdili vodeću poziciju s udjelom u tržištu od 35.4 posto, a hibridni električni automobili zadržali su drugo mjesto s udjelom od 29 posto.
Prodaja električnih automobila na baterije u Hrvatskoj potonula je pak u prva tri mjeseca za 65.7 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Hibridna vozila bila su ipak znatno popularnija, prema rastu prodaje za 58.9 posto. Porasla je i prodaja dizelaša, za 14.2 posto, dok je prodaja benzinaca gotovo stagnirala.