čista snaga i brzina

Poznata cijena za zvijer pod imenom Pagani Utopia Roadster

Autor: Biznis.ba
Poznata cijena za zvijer pod imenom Pagani Utopia Roadster
Foto: Screenshot/X.com

​Pagani je predstavio model Utopia Roadster, otvoreno nebo, twin-turbo V12 motor s 864 KS, ručni mjenjač. Nema elektromotora, hibrida i sličnih nepotrebnih stvari, samo čista snaga i brzina.

Dvije godine nakon što je predstavljena Utopia, Pagani predstavlja i Utopiju Roadster, jednako umjetničko djelo koje bez krova čak izgleda i bolje.

Ali poznati elementi Pagani dizajna su tu: dvostruka okrugla svjetla, veliki usisnik na prednjem dijelu, dvostruka zadnja svjetla te obavezne četiri izduvne cijevi.

Roadster vozi na 21-colnim Pirelli P Zero Corsa Cyber gumama na prednjim točkovima te 22-colnim straga. "Pametne" Cyber gume kroz komunikaciju s vozilom omogućuju prilagođavanje performansi tačno tim gumama i njihovom stanju u tom trenutku.

Time se omogućava učinkovitije djelovanje ABS-a i kontrole proklizavanja, naravno s ciljem unapređenja performansi.

Za pogon se koristi isti 6.0 V12 motor s dvostrukim turbopunjačem kao i na coupe modelu, a razvija snagu od 635 kW (864 KS) te 1.100 Nm okretnog momenta.

Kupci mogu birati između ručnog mjenjača sa sedam stepenova prenosa ili automatizovanog mjenjača sa sedam stepenova prenosa s polugicama za promjenu stepenova prenosa iza upravljača.

Pagani je razvio ručni mjenjač u saradnji s britanskom firmom Xtrac, kako bi mogao prenijeti golemi okretnim moment pri čemu se koriti spojka s tri lamele.

Aktivni ovjes, u kombinaciji s elektroničkim diferencijalom i sistemom dinamičke kontrole, eliminiše svaku sklonost podupravljanju, dok elektronska kontrola proklizavanja osigurava besprekorno kretanje uprkos enormnoj dostupnoj snazi.

Utopia Roadster ima maksimalnu brzinu elektronički ograničenu na 350 km/h, odnosno nekoliko km/h manje od coupea.

Zanimljivo je kako Utopia Roadster teži jednako kao i coupe, odnosno tačno 1.280 kg, a Pagani to pripisuje naprednoj moncoque karoseriji izvedenoj u kombinaciji karbonskih vlakana i titana, a korišteno je više od 40 različitih kompozitnih materijala kako bi se smanjila težina

Unutrašnjost je uobičajena za Pagani, kevlar, aluminij i koža, nema infotainment zaslona i sličnih gluposti.

Upravljač je izveden iz jednog komada aluminijuma težine 43 kg, a pet-osnoj CNC glodalici treba 28 sati neprekidnog rada kako bi se dobio konačni oblik težine 1,6 kg, prenosi "VidiAuto".

Pagani planira proizvesti samo 130 primjeraka, a cijena je 3.1 milion eura.