Nisu najbolja vremena za autoindustriju – posebno su evropski proizvođači pod ogromnim pritiskom. Ali razlog pada zarade nije samo prelazak na elektromobilnost. Razlozi su raznolikiji, dublji. Evropa, kao industrijska lokacija, već godinama se bori s velikim izazovima.
Raskošni profiti na kineskom tržištu su prikrili očigledne probleme u proizvodnji. U Kini je sada haos, lokalni proizvođači su sve moćniji i zauzimaju sve već deo tržišta, a učešća evropskih proizvođača padaju, piše Revija HAK.
Veliki problem je skupa proizvodnja i prevelika radna snaga s visokom nivoom plata. Proizvodnja vozila ili proizvodnja odgovarajućih komponenti kod firmi-dobavljača skuplja je, posebno u Njemačkoj, nego bilo gdje drugdje u svijetu. Međutim, raskošni troškovi za plate, visoke penzije i odgovarajuća socijalna davanja mogu da se ostvare samo ako su postrojenja izuzetno iskorištena, ali tako je u sve manje postrojenja. Osim toga, zaposlenii u automobilskoj industriji zarađuju bolje nego ikad u poređenju s drugim industrijama, piše Blick.ch. Također, evropska industrija se nosi i s višestruko većim troškovima energije.
Budući da je razvoj mnogih modula posebno složen i intenzivan za osoblje, posebno za njemačke proizvođače, visok nivo plata se odražava na troškove vozila. Uporedivo vozilo, s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem ili električni automobil, može da se proizvede 25 do 40 posto jeftinije u zemlji poput Kine, a da nivo kvaliteta ne bude značajno niži.
Kada proizvođač automobila razvije novo vozilo, po mogućnosti čak i s novom platformom, planiranje, uključujući korištenje postrojenja, dizajn, uključivanje dobavljača, razvoj i lansiranje na tržište zajedno s obukom trgovaca, košta dve do četiri milijarde eura. Ako je vozilo lansirano na raznim međunarodnim tržištima, proizvodi se u nekoliko pogona u svijetu i prodaje se uz odgovarajuću visoku maržu za proizvođače i trgovce, potrebno je tri do pet godina pre nego što se na njemu uopšte može zaraditi.
Osim toga, sve stroži bezbjednosni i ekološki propisi čine vozila sve težima, skupljima i većima, a ne mogu svi troškovi da se prevale na kupce jer bi mnoga vozila bila nekonkurentna.