Prodaja prvog električnog automobila kineskog proizvođača pametnih telefona Xiaomi bila je tri do pet puta veća od očekivane, rekao je izvršni direktor Lei Jun. Firma je počela isporučivati standardne verzije takozvanog SU7 automobila kupcima prije predviđenog roka.
Xiaomi je krajem prošlog mjeseca lansirao svoj automobil, koji je stilski sličan Porscheu, i tako ušao na veliko kinesko tržište električnih vozila.
Cijena njegovog automobila posebno je privukla pažnju jer osnovni model košta manje od 30.000 dolara, što je za 4.000 dolara jeftinije od osnovnog Teslinog vozila Model 3 u Kini.
Već je 3. aprila započeo s isporukama iz ograničene serije od 5.000 automobila koji su nazvani “Izdanje osnivača”. Ti automobili opremljeni su dodatnom opremom za kupce koji se odluče da što prije žele imati takvo vozilo, a danas treba početi isporuka standardne verzije SU7 u Pekingu i Shenzhenu.
Lei je rekao da Xiaomi nema planove za izradu terenskih vozila i da će se prvenstveno fokusirati na SU7, prenosi Reuters. Osim standardne verzije, Xiaomi je otkrio da planira započeti s isporukom Max modela ovog mjeseca i Pro modela do kraja maja 2024.
Debi Xiaomijevog električnog vozila (EV) izazvao je nemir na kineskom tržištu, a drugi kineski EV brendovi sa sličnim modelima najavili su sniženja cijena i subvencije nakon njegovog lansiranja, prenose Financije hr.
Najveće svjetsko tržište automobila izazovno je za novopridošlice zbog oštrog rata cijena električnih vozila i usporavanja potražnje, no analitičari kažu da Xiaomi ima duboke džepove od većine proizvođača električnih vozila.
Ipak, smatraju da bi gubici na SU7 modelu mogli biti znatni. Na temelju predviđenog broja vozila od 60.000 jedinica za ovu godinu, Citi procjenjuje da bi SU7 mogao generisati neto gubitak od 566,43 miliona dolara, ili prosječno nešto više od 9.394 dolara po automobilu.