Prodaja kineskih električnih automobila ne usporava, uprkos globalnim ograničenjima
Uprkos globalnim ograničenjima na izvoz kineskih električnih vozila (EV), glavni kineski proizvođači električnih vozila, uključujući BYD, Li Auto, Nio i XPeng, prijavili su u augustu porast prodaje u odnosu na godinu ranije.
Tesla je također prošlog mjeseca najavio značajno povećanje prodaje električnih vozila, uključujući vozila koja se prodaju u Kini i ona koja se izvoze iz Kine na prekomorska tržišta. Ovaj rast ukazuje na oporavak globalne potražnje za električnim vozilima, sugerišući da bi kineski proizvođači električnih vozila mogli izdržati regulatorne izazove koje predstavljaju nove tarife koje su ove godine nametnule SAD, EU i Kanada, ocjenjuje Euronews.
Povećanje broja isporuke u augustu
BYD, najprodavaniji kineski brend električnih vozila, ostvario je rekordan mjesečni broj prodaje putničkih vozila, s novim energetskim vozilima koji su porasli 30% u odnosu na prethodnu godinu na 373.083 jedinica.
Prema njegovom izvještaju, isporuke plug-in hibridnih električnih vozila porasle su 48%, dok je prodaja električnih vozila na baterije porasla 12%.
Prekomorska prodaja novih energetskih putničkih vozila (NEPV) iznosila je 31.451 jedinica, što predstavlja 8% ukupne BYD-ove NEPV prodaje.
BYD-ova prodaja u inostranstvu dostigla je 270.000 jedinica u prvih sedam mjeseci, što čini 14% ukupne prodaje, čime je kompanija na pravom putu da ispuni svoj cilj od 500.000 izvoza ove godine, prenosi Investitor me.
Osim BYD-a, Li Auto je bio najbolji među kineskim proizvođačima električnih vozila, sa prodajom od 37,8% na godišnjem nivou na 48.122 vozila u augustu, uprkos usporavanju od 5,6% u odnosu na jul.
Osim toga, XPeng je isporučio 14.036 EV-a tokom istog mjeseca, što je povećanje od 2,5% u odnosu na prethodnu godinu i porast od 26% u odnosu na prethodni mjesec. Proizvođač električnih vozila Nio prodao je 20.176 električnih automobila prošlog mjeseca, što je povećanje od 4% u odnosu na prethodnu godinu.
Značajno je da su Teslina vozila proizvedena u Kini takođe ostvarila rast prodaje od 3% u odnosu na prethodnu godinu u avgustu, prema podacima Kineskog udruženja putničkih automobila (CPCA), pri čemu su isporuke modela 3 i modela Y porasle 17% u odnosu na jul.
Porast prodaje uključuje isporuke automobila unutar Kine i izvoz u Evropu i druge zemlje, što ukazuje da je najveći svjetski proizvođač električnih vozila nastavio da ubira korist od kineskih političkih podsticaja i subvencija.
Globalna ograničenja na izvoz električnih vozila proizvedenih u Kini
Evropska unija, SAD i Kanada najavile su planove za ograničavanje električnih vozila kineske proizvodnje zbog zabrinutosti da su subvencije koje daje kineska vlada nepravedne i štetne za njihove lokalne proizvođače automobila.
I SAD i Kanada predložile su 100% carine na uvoz električnih vozila kineske proizvodnje, dok EU planira uvesti mnogo nižu stopu u odnosu na svoje kolege.
Prije dvije sedmice, EU je smanjila dodatnu tarifu na Tesla EV proizvedena u Kini na 9%, što je manje od ranije planiranih 20,8%. Ova nova stopa je znatno niža od raspona od 17% do 36,3% nametnutog drugim kineskim proizvođačima električnih vozila.
EU je također revidirala carine na druge kineske proizvođače automobila, postavljajući ih na 36,3% za SAIC, 19,3% za Geely i 17% za BYD – sve to je nešto niže od prethodnih predloga.
Plan podliježe odobrenju većine od 27 zemalja članica EU prije 31. oktobra. Ako budu odobrene, nove tarife će ostati na snazi narednih pet godina.
Pad kineskog izvoza električnih vozila može biti privremen
Prema Dataforceu, agenciji za registraciju električnih vozila proizvedenih u Kini, prodaja EV u Evropi u julu je pala 9,7% na godišnjem nivou.
Vjeruje se da je ovaj pad povezan s privremenim dodatnim tarifama EU na elektromobile proizvedene u Kini. Međutim, smanjenje je bilo znatno manje ozbiljno od pada od 30% u junu, što ukazuje na to da bi uticaj ovih novih tarifa mogao biti privremen.
Kao odgovor, kineski proizvođači automobila pripremaju se za osnivanje proizvodnih pogona u inostranstvu kako bi se suprotstavili dodatnim carinama koje nameću druge zemlje, što će vjerovatno dugoročno povećati njihov obim prodaje.
Dugoročna investicija za ekspanziju
BYD ulaže milijarde dolara kako bi proširio svoje proizvodne pogone u Evropu, Aziju i Južnu Ameriku, sa lokacijama uključujući Mađarsku, Brazil i Tursku.
Kompanija je izjavila da će njena prekomorska tržišta činiti značajan udio u globalnoj prodaji u budućnosti. Međutim, pauzirala je planove za ulaganje u meksičku fabriku zbog predstojećih izbora u SAD-u.
SAIC je već izgradio tri fabrike automobila na Tajlandu, Indoneziji i Indiji. Chery Auto potpisao je ugovor sa španskom kompanijom EV Motors o izgradnji svoje prve evropske fabrike u Kataloniji.
Kompanija je također prošle godine najavila da će osnovati fabriku u Argentini i da razmatra izgradnju nove fabrike u Velikoj Britaniji.