Prodaja Tesle pala je drugi kvartal zaredom, prvi put otkad kompanija za proizvodnju električnih auta postoji.
Teslina prodaja u ovom kvartalu iznosila je skoro 444.000 automobila, što je oko 5% manje nego godinu dana ranije. To je, utjehe radi, manje od pada od 8,5% koji je kompanija zabilježila u prvom tromjesečju. Ali Tesla i njena cijena dionica koja je izvršnog direktora Elona Muska učinila jednim od najbogatijih ljudi na svijetu, izgrađena je upravo na talasu rastuće prodaje automobila.
Pad prodaje rezultat je povećane konkurencije na tržištu električnih vozila. Dok ukupna prodaja električnih vozila nastavlja da raste, tempo rasta u cijeloj industriji pokazao se manjim od očekivanog, što je rezultiralo time da investitori traže da svaki prodati automobil bude profitabilniji nego prije.
Prije ove godine postojao je samo jedan kvartal u Teslinoj historiji – na vrhuncu pandemije kada su fabrike zatvorene zbog naredbi o ostanku kod kuće – da je kompanija prijavila pad prodaje u odnosu na prethodnu godinu, prenosi Investitor me.
Ipak, bilo je dobrih vijesti u prodajnim brojevima. Prodaja je bila veća od prognoze nekih analitičara od 436.000. I rezultat je bio dovoljan da pobijedi kineskog proizvođača automobila BYD i zadrži vodeću poziciju u globalnoj prodaji potpuno električnih vozila.
BYD je u ponedjeljak prijavio prodaju električnih vozila od 426.000. To je 21% više nego prije godinu dana, nastavljajući da smanjuje jaz u odnosu na Teslu. U četvrtom kvartalu BYD je nakratko pretekao Teslu u globalnoj prodaji električnih vozila.
Rezultati prodaje utjecali su na rast cijena akcija Tesle i to za više od 9% u podnevnom trgovanju nakon objave vijesti. Ipak, akcije su i dalje u padu za oko 8% od početka godine.