Najnovija studija

Prosječna brzina na njemačkim autoputevima je iznenađenje

Autor: Biznis.ba
Prosječna brzina na njemačkim autoputevima je iznenađenje
Foto: Arhiv

Žustra rasprava o uvođenju opšteg ograničenja brzine na njemačkim autoputevima možda je potpuno nepotrebna, pokazuje najnovija studija koja otkriva da je tempo od 130 km/h za većinu vozača već postao stvarnost.


Iako su njemački autoputevi poznati po dionicama bez ograničenja, nova studija Instituta njemačke privrede (IW) pokazuje da retki vozači zaista koriste tu slobodu. Umesto jurnjave, čini se da većina preferira znatno mirniju vožnju, navodi Index.hr.

Istraživanje sprovedeno u Severnoj Rajni-Vestfaliji otkrilo je da prosečna brzina na dionicama bez ograničenja iznosi tek 113,5 km/h. Još je iznenađujući podatak da čak 83 posto vozača dobrovoljno vozi ispod preporučene brzine od 130 km/h.

Studija, sprovedena usred leta 2024. godine u idealnim vremenskim uslovima bez snijega ili leda, pokazala je da je tek jedan posto automobila vozilo brže od 160 km/h. Čak i tokom vikenda s manjim saobraćajem, većina vozača se držala brzine između 100 i 130 km/h, prenosi Autoblog rs. Ovi podaci nameću pitanje da li je zakonsko ograničenje uopšte potrebno ako ga se vozači većinom pridržavaju u praksi.

Stručnjaci vjeruju da na ovakvo ponašanje utiče nekoliko faktora: sve veći broj gradilišta na autoputevima, gust saobraćaj nakon masovnog povratka zaposlenih u kancelarije te rastuće cene goriva koje podstiču na štedljiviju vožnju. Trend je jasan – prosječna brzina na njemačkim autoputevima je u padu.

Zbog toga naučnici koji su sproveli studiju smatraju večnu debatu o ograničenju brzine "pretjeranom". Ipak, slažu se u jednome: kada bi svi vozili ujednačenijim tempom, protok saobraćaja bio bi značajno bolji, a manje naglih kočenja dodatno bi smanjilo potrošnju goriva.