Novo na tržištu

Renault 5 E-Tech electric postaje pop ikona električne tranzicije

Autor: Biznis.ba
Renault 5 E-Tech electric postaje pop ikona električne tranzicije
Foto: Renault

Reinkarnacija popularnog automobila iz osamdesetih godina prošlog stoljeća napravljena je na izvrstan način, a što bi mogli prepoznati i novi, mladi kupci.

Okrnjeni Salon automobila u Ženevi, jučer je otvorio svoja vrata predstavnicima sedme sile, a svakako najznačajniju premijeru donosi Renault. Francuski je proizvođač, kako se bilo i najavljivalo, oživio legendarni model Renault 5. Kultni automobil palio je i žario od 1972. godine, a da bi kasnije dobio nasljednika koji je i danas među najtraženijim modelima - Clio. Tada avangardni R5 napravio je revoluciju na brojnim tržištima. Takav zadatak sada dobija njegova reinkarnacija u električnom izdanju, navodi Bug.hr.

U Renaultu otkrivaju kako inače razvoj novog automobila traje četiri godine, dok su R5 razvili u samo tri godine. Ponosni su i što je u potpunosti proizveden u Francuskoj, te što će imati vrlo konkurentsku cijenu od oko 25 hiljada eura. Naravno, kad se spominje konkurentska cijena, moramo znati da pričamo o električnim automobilima, a ne onim s klasičnim motorima.

Kada je originalni Renault 5 lansiran, privukao je pažnju svojim originalnim i modernim dizajnom. Njegovi plastični branici, karoserija jarkih boja i prednja svjetla davali su mu "nestašan" izgled.

Odmah je postao hit među francuskim kupcima, posebno ženama i mladima, novoj bazi kupaca za to vrijeme. Jarke boje, dominantna prednja svjetla, okomita stražnja svjetla, obrub krova u boji, ventilacijska rešetka na poklopcu motora i još mnogo toga - Renault 5 E-Tech electric čini mnogo znakova nestašnog stila svog prethodnika.

Neki dijelovi vozila reinkarnirani su u skladu s 21. stoljećem i električnom tranzicijom. Tako je rešetka ventilacijskog otvora na poklopcu motora originalnog automobila osmišljena kako bi išla u korak s vremenom.

Danas je to indikator napunjenosti u obliku simboličnog broja 5. Kada se vozač približi vozilu, on svijetli. Nema sumnje kako automobili postaju igračke na kotačima. Tako je pripremljena pozdravna sekvenca LED prednjih svjetala u obliku zjenice, a koja 'namiguju' vozaču.

"Nismo željeli da Renault 5 E-Tech Electric bude nostalgičan ili starinski. Htjeli smo izazvati emocije i stvorili smo živahan, energičan i POP automobil", izjavio je Gilles Vidal, potpredsjednik dizajna, Renault & Ampere.

U Renaultu napominju kako su kod modela R5 primijenili neke nove metode nastajanja samog vozila. Naime, inače je 'politika' nastajanja vozila da se dizajn vozila obično prilagođava platformi na kojoj se gradi. Ovdje je bila obrnuta priča. Kako bi osigurali da serijski model bude privlačan kao i konceptni iz 2021. godine, inženjeri su radili obrnuto, razvijajući platformu za dizajn koji je osvojio srce Luce de Mea, prvog čovjeka Renault Grupe.

Renault 5 E-Tech Electric prvo je vozilo koje je potpunosti dizajnirano na AmpR Small, novoj Ampere platformi posvećenoj električnim vozilima B-segmenta. To ga čini jedinstvenim vozilom sa stvarnim konkurentskim prednostima uključujući ravan pod, dugačak međuosovinski razmak (2,54 m), optimiziran unutrašnji prostor i kapacitet prtljažnika (326 litara), niže težište i smanjenu težinu (manje od 1500 kg).

Renault 5 E-Tech Electric donosi i novi AC dvosmjerni punjač kompatibilan s V2L (vehicle-to-load) i V2G (vehicle-to-grid) tehnologijama. Ovaj pionirski sistem trebao bi postati naširoko korišten. To će vozilo učiniti pravim igračem u energetskom ekosistemu kroz usluge Mobilize, vraćajući električnu energiju bez ugljika nazad u mrežu.

Ispod poklopca motora je kompaktniji elektromotor od onog na Megane E-Tech Electric i Scenic E-Tech Electric modelima. Ostaje vjeran Renaultovoj preferiranoj tehnologiji sinkronog rotora. Budući da nema trajne magnete, ne koristi rijetke metale, a čime se smanjuje njegov utjecaj na okoliš. Motor će biti dostupan s tri snage: 70, 90 i 110 kW. Uz bateriju od 40 odnosno 52 kWh osiguran je domet do 300 odnosno 400 kilometara.

Renault 5 E-Tech Electric dugačak je 392 centimetra, širok 177 te visok 150 cm. Međuosovinski razmak je 254 cm, dok je podnica od poda uzdignuta 14,5 cm. Model s manjom baterijom teži 1350 kilograma, dok dodatnih 12 kWh kapaciteta baterije znači i dodatnih 100 kilograma težine. Gepek je obima 326 litara.