Renault se udružio s kineskom inženjerskom kompanijom da bi razvio svoj gradski automobil Twingo EV po cijeni nižoj od 20.000 eura, nakon što su pregovori s Volkswagenom o potencijalnoj saradnji završili bez uspjeha.
Dvije kompanije su procenjivale mogućnost zajedničkog razvoja svojih ulaznih gradskih električnih vozila. Međutim, Volkswagen će ipak samostalno raditi na svom sličnom modelu ID 1, koji će u proizvodnju ući 2027. godine.
Renaultu će umjesto toga pomagati neimenovana kineska proizvodna kompanija, za koju se veruje da je dobavljač, a ne proizvođač automobila, prenosi Index.hr.
"Želio sam da pokažem da evropska industrija može da radi zajedno kao tim, zato mislim da je ovo izgubljena prilika," rekao je izvršni direktor Renault Grupe, Luca de Meo, za Reuters nakon završetka pregovora, ali rad na Twingu je nastavljen.
Retro supermini bi trebalo da bude predstavljen krajem 2025. godine, a u prodaji bi trebalo da se nađe u prvim mesecima 2026. godine prema trenutnim planovima. Završetak koncepta se dogodio početkom ove godine, a Renault se obavezao na 24-mjesečni razvojni ciklus.
De Meo je za Autocar izjavio da je partnerstvo s neimenovanom kineskom firmom ključno za postizanje ovog ambicioznog razvojnog vremenskog okvira i pronalaženje efikasnosti koje firma može da primeni da bi smanjila troškove.
Na pitanje kako će Renault učiniti Twingo profitabilnim, rekao je: "To ćemo postići radikalnom promenom našeg proizvodnog inženjeringa i nabavke komponenti."
Plan Renaulta je da više ne traže od dobavljača da svaku veliku komponentu razvijaju iznova, po detaljnim specifikacijama, nego da se, kad je to moguće, koristi ono što već postoji u drugim automobilima.
"Imamo istraživanja koja dokazuju da će novi Twingo imati 75% manji uticaj na okolinu od prosečnog evropskog automobila sada," rekao je de Meo. "Ako bi svi automobili u Parizu bili mali i ekonomični kao Twingo, oslobodili bismo prostor na putevima ekvivalentan površini od 60 fudbalskih igrališta! A Pariz je prilično mali grad..."
Ubrzanje razvoja malih električnih automobila poput Twinga je posebno važno u ovom kontekstu, sugerisao je de Meo, jer "vlasti će zatvarati gradove za automobile s motorima na unutrašnje sagorijevanje".
Šef Renaultove proizvodnje Bruno Vanel je rekao da saradnja s kineskom firmom znači da Renault ima bolji uvid u "tehnologiju koja dolazi, i možemo bolje da prilagodimo nove tehnologije, preuzmemo manje rizika i trošimo manje na razvoj".
Renault još nije odlučio koja fabrika će proizvoditi Twingo, ali Vanel je rekao da industrijski kompleks ElectriCity, smješten na severu Francuske, omogućava lokalnu proizvodnju po konkurentnim cenama.
"Imamo baterije koje se proizvode i sastavljaju blizu fabrika. Električni motor se pravi nedaleko u Cléonu. Fabrika koja proizvodi Scenic i Mégane proizvodit će Renault 5 – dakle, svi električni automobili u prilično velikim količinama, što smanjuje trošak", zaključio je Vanel.