Šef proizvodnje BMW-a ima originalnu ideju za rast prodaje električnih vozila
Šef proizvodnje u njemačkom proizvođaču automobila BMW želi da e-automobili nadmaše svoje benzinske konkurente tako što će električnim vozilima dati vlastitu traku na autocesti.
Milan Nedeljković, šef proizvodnje BMW-a, također predlaže, u članku objavljenom u subotu u novinama Münchner Merkur, poseban pristup gradskim središtima i besplatan parking za e-vozila kako bi se povećala potražnja.
"Kad bi vas u gužvi stalno prolazili električni automobili, mnogi bi sigurno razmislili o prelasku", rekao je Nedeljković.
Rekao je da bi takav povlašteni tretman bio alternativa planiranoj EU zabrani motora s unutrašnjim sagorijevanjem, dodajući da državni poticaji za kupnju dugoročno nisu razumni.
Uprkos kritikama na račun Njemačke kao proizvodne lokacije, BMW ovdje značajno povećava proizvodnju, rekao je Nedeljković. "Ove ćemo godine u Njemačkoj proizvesti više od milion automobila", rekao je Nedeljković, koji je također član uprave BMW-a.
Prošle godine BMW je proizveo 936.000 automobila u svojim fabrikama u Dingolfingu, Münchenu, Regensburgu i Leipzigu, dok je u Kini istisnuo 729.000 automobila, au Sjedinjenim Državama 411.000. To iznosi 2,66 milijuna automobila širom svijeta, prenosi SEEbiz.
Nedeljković je rekao da je firma uložila pet milijardi eura (5,5 milijardi dolara) u njemačke pogone u posljednjih pet godina i da je profitabilna.
"Ali jasno je da konkurencija postaje sve teža u našoj matičnoj bazi." Razlozi su, kaže, birokracija, skupa energija i visoki troškovi lokacije. Industrija također treba čvrstu cestovnu mrežu, pouzdanu željezničku uslugu i digitalnu infrastrukturu, dodao je.
"Trenutno, međutim, doživljavamo egzodus industrijskih firmi, posebno u sektoru srednje veličine i među dobavljačima. Ono što zapravo trebamo je upravo suprotno", rekao je član uprave BMW-a - "naime uspostava novih tehnologija."