sistemski zakon

Slovenija se priprema na sve nepredviđene okolnosti zbog problema Volkswagena

Autor: Biznis.ba
Slovenija se priprema na sve nepredviđene okolnosti zbog problema Volkswagena
Foto: Unsplash

Ministarstvo rada u ponedjeljak je zbog problema njemačkog Volkswagena, koji bi mogli pogoditi i slovenske dobavljače, poslalo dopis poslodavcima u kojem ih obavještava da pripremaju sistemski zakon, čak i ako se dogodi nešto nepredviđeno.

Riječ je o mjeri čekanja na posao i skraćenja radnog vremena. Državni sekretar Igor Feketija kaže da se zakon dugo priprema te da ga prvo mora odobriti Europska komisija koja mora procijeniti je li takva pomoć potrebna.

"Riječ je o zakonu koji će uspostaviti kriznu shemu za skraćeno radno vrijeme. U slučaju nepredviđenih okolnosti u kojima je ta kriza pokrenuta, poslodavac će moći poslati radnika na čekanje na posao, a istovremeno narediti rad. uz skraćeno radno vrijeme, barem pola radnog vremena", kaže Feketija.

Privredna zbornica Slovenije pozdravlja ovakvu mjeru.

"Dugo smo čekali ovu mjeru. U prošlosti se pokazala pozitivnom i sigurno bi mogla biti zakrpa na situaciju ako stvari budu išle u smjeru koji Volkswagen naznačuje", rekao je Mitja Gorenšček, glavni izvršni direktor od GZS-a.

Boxmark do kraja godine planira otpustiti 120 radnika, za sada nema novih otkaza, prenosi SEEbiz.

"Mislim da nismo dovoljno svjesni. Potres jednog takvog diva može izazvati veliki tsunami u cijeloj Evropi", rekao je izvršni direktor Boxmark Leathera Marjan Trobiš, povodom najave Volkswagena da razmišlja o zatvaranju dviju fabrike u Njemačkoj zbog povećanja pritisak azijskih rivala.

Spremna je i idrijska Hidria. "Volkswagen je u posljednjih godinu, dvije ili više postupno izgubio pola miliona vozila. Što znači da je slovenska automobilska industrija već kompenzirala prošli pad tog volumena. Mi bez obzira na to poslujemo na relativno normalnim razinama. Naravno, Volkswagen sada mora smanjiti kapacitete koje još ima, ali tih vozila nema”, objasnio je direktor Hidrie Iztok Seljak.

Volkswagen ima trećinski udio u evropskoj autoindustriji, a isti udio imaju i slovenski dobavljači ovog automobilskog diva.