Mnogi vlasnici električnih automobila danas pune svoja vozila plaćanjem direktno na punjaču, bez članstva ili pretplate kod kompanija koje upravljaju tim punjačima.
Ova vrsta usluge naziva se ad hoc punjenje i podrazumijeva jednokratno plaćanje.
Prije godinu dana, EU je donijela uredbu AFIR kojom se propisuje da sve stanice za punjenje moraju omogućiti ovu opciju. Međutim, Njemački auto-klub ADAC sada upozorava na velike nedostatke takvog načina punjenja, piše Revijahak.
ADAC je sproveo opsežno testiranje punionica uz auto-puteve, analizirajući razlike u cijenama između punjenja s članstvom i bez njega. Rezultati su pokazali drastične razlike u cijenama – na jednom punjaču ad hoc korisnici plaćaju čak 62 posto više.
Pored toga, uočeni su i tehnički problemi. Neka odmorišta i parking prostori za kamione još uvijek koriste stare punjače bez čitača kartica, koji funkcionišu isključivo preko QR kodova, korisničkih kartica ili aplikacija određenih dobavljača.
Iako je to još uvijek zakonski prihvatljivo u prelaznom periodu do kraja 2026. godine, ovaj sistem je vrlo nepraktičan za potrošače.
ADAC smatra da velike cjenovne razlike nisu slučajne – već da kompanije svjesno forsiraju korisnike da se pretplate ili postanu članovi, kako bi plaćali manje. To, kako tvrdi ADAC, predstavlja nefer poslovnu praksu, posebno u trenutku kada električna mobilnost treba da se proširi i učini dostupnijom.
Još jedan veliki problem je netransparentnost cijena – one često nisu jasno istaknute na punjačima, što zbunjuje korisnike i otežava planiranje troškova.
Najmanje razlike u cijeni otkrivene su na mreži Ionity (koju su osnovali BMW, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz i Volkswagen grupa, uključujući Audi i Porsche), dok je najveća razlika zabilježena kod EWE GO, piše b92.