Kineski automobilski brendovi će do kraja decenije osvojiti trećinu globalnog tržišta automobila. Kinezi će tada prodavati devet miliona vozila van matične zemlje, procijenila je konsultantska kuća Alix Partners u izvještaju objavljenom u utorak.
U Evropi, kineski proizvođači će oteti značajan dio kolača evropskim, japanskim i korejskim brendovima, navode autori studije.
Troškovi proizvodnje električnih automobila u Kini su za trećinu manji nego u Evropi. Razvojni ciklusi su kraći nego kod svjetske konkurencije.
To kineskim proizvođačima automobila omogućava napad na tržišta “agresivnom politikom cijena”, navodi Alix Partners.
“Nove carine Evropske unije na kineske automobile mogu kratkoročno usporiti uvoz i podržati prodajnu cijenu, ali će istovremeno ubrzati lokalnu proizvodnju kineskih vozila i komponenti u Evropi”, rekao je stručnjak za automobilsku industriju Fabijan Piontek, prenosi Investitor me.
Pod pritiskom političkih odluka, mnogi proizvođači su se posljednjih godina okrenuli razvoju proizvodnje električnih vozila.
Međutim, tražnja posustaje i studija procjenjuje da će udio novih električnih vozila na evropskom tržištu do 2030. porasti sa sadašnjih 20 na 45 posto.