
Teslina nova Megafabrika u kineskom gradu Šangaju počela je izvoziti svoju prvu seriju Megapack baterija. Proizvodnja je pokrenuta prije nešto više od mjesec dana, a baterije su sada izvezene u Australiju.
Ovaj proizvod će se koristiti i za azijsko-pacifičko tržište. Riječ je o elektrokemijskom uređaju za skladištenje energije koji koristi litijumske baterije, piše China Daily, prenosi Bankar.me.
Jedan Megapack može skladištiti oko 3.900 kWh električne energije, što je ekvivalentno kapacitetu baterija u 62 automobila Model 3 sa zadnjim pogonom, saopćtili su iz Tesle. Megapack koristi istu tehnologiju kao Teslina vozila.
Izgradnja Megafabrike u Šangaju započela je 23. maja 2024. godine, a proizvodnja Megapack baterija 11. februara 2025. godine. To je bio Teslin prvi projekat za skladištenje energije van SAD-a. Shanghai Lingang Economic Development Group bio je prvi kineski kupac Megapacka proizvedenog u ovoj fabrici, a prvu je narudžbu potpisao sa Teslom na svečanosti polaganja kamena temeljca u maju prošle godine.
Teslini proizvodi za skladištenje energije uključuju Powerwall, Powerpack i Megapack. Fabrika u Šangaju uglavnom proizvodi Megapack, veliku komercijalnu bateriju za skladištenje energije, za globalno tržište. Trebalo bi da godišnje proizvodi oko 10.000 jedinica, prenose Financije.hr.
Megapack je moćna baterija koja može skladištiti energiju i distribuirati je, pomaže u stabilizaciji elektromreže i sprečava nestanak struje, navodi CnEVPost.
Iako je ovo prva takva Teslina fabrika u Kini, američka kompanija sa sjedištem u Teksasu već je otvorila jednu Megafabriku u SAD-u 2022. godine. Ta Megafabrika, sagrađena u Kaliforniji, takođe proizvodi Megapack baterije.
Tesla u Šangaju ima i Gigafabriku koja je sagrađena 2019. i bila je prva fabrika automobila u Kini u potpunom vlasništvu strane kompanije, odnosno fabrika koja nije sagrađena u saradnji sa nekim kineskim proizvođačem. Manje od godinu dana nakon početka gradnje fabrike, u njoj su proizveli Model 3. Tesla je još 2018. dobila dozvolu kineskih vlasti da sagradi ovu fabriku, a dobila je i finansijsku pomoć.
Sada je to najveća Teslina fabrika, koja je prošle godine proizvela polovinu kompanijinih automobila na globalnom nivou.
Kompanija Elona Muska je prošle godine u Kini ostvarila 21 posto svojih ukupnih prihoda od prodaje. To je bilo drugo najveće tržište za Teslu, dok je američko zauzelo prvo mjesto sa 48 posto prihoda. Tesla je u Kini 2024. godine prodala 37 posto svojih električnih vozila i tamo joj je prodaja porasla za 8,8 odsto na godišnjem nivou, dok je globalna prodaja prvi put opala, prenosi Fena.
Međutim, uspjeh kompanije u Kini nije iznenađujući s obzirom na to da je u toj državi veliko tržište za električna vozila i da tamo, za razliku od drugih država, prodaja takvih automobila napreduje. Zbog toga Tesla u Kini ima i najveću konkurenciju. Sa BYD-om se konstantno bori za tržišni udio, a kineska kompanija je nedavno počela opremati svoje najprodavanije modele naprednim funkcijama autonomne vožnje, sličnim onima u premijum vozilima Tesle, navodi Reuters.
- BYD će u sve svoje modele sa cijenom iznad 100.000 juana, odnosno oko 12.730 eura, ugraditi sopstveni napredni sistem za pomoć vozaču ‘God’s Eye’ - izjavio je u februaru 2025. godine osnivač kompanije Wang Chuanfu.
Zbog proizvodnje u Kini, Tesla je, zajedno sa drugim proizvođačima automobila, bila pogođena carinama Evropske unije. Naime, EU je krajem oktobra prošle godine uvela carine na električna vozila proizvedena u Kini nakon antisubvencijske istrage. Stopa za Teslu bila je 7,8 posto, niža od bilo kog njihovog konkurenta.