
Automobilske gume u Evropskoj uniji svojim trošenjem svake godine u okolinu izbace oko 500.000 tona mikroplastike, sitnih čestica plastike koje su po definiciji veličine od 0,001 do 5 mm.
To znači da su automobilske gume odgovorne za možda dvije trećine svih emisija mikroplastike u EU.
Zakonodavci i proizvođači su dugo obraćali pažnju na emisije ispušnih gasova, ali tek se nedavno više pažnje počelo posvećivati trošenju guma. To je zato što učinci mikroplastike na ljude i okolinu dugo nisu bili precizno poznati. Sada je jasno da su čestice mikroplastike koje dolaze od guma relativno velike i da predstavljaju samo ograničenu akutnu opasnost za ljude jer se teško apsorbuju kroz vazduh koji udišemo.
Ali, trošenje guma ipak indirektno šteti ljudima jer zagađuju vodu i tlo. Izvještaj Pew Charitable Trusta ranije je otkrilo da 78 posto mikroplastike u okeanu dolazi od sintetičke gume s automobila. Ove otrovne čestice često gutaju morske životinje, a u njima one mogu uzrokovati neurološke probleme, promjene u ponašanju i abnormalni rast.
Mikroplastika je pronađena i u mozgovima ljudi što je vidljivo iz studije Univerziteta New Meksiko, objavljene u naučnom časopisu Nature.
Sve ovo je bio razlog da EU počne regulisati emisije uzrokovane trošenjem guma. Ograničenja još nisu definisana, ali EU planira na neki način smanjiti trošenje guma i donijeti granične vrijednosti za potrošnju guma u odnosu na masu vozila.
Istraživanja ADAC-a pokazuju da trošenje guma raste linearno s masom vozila. Ostali faktori uključuju okretni moment auta, balans guma, stil vožnje i sam model guma.
Njemački ADAC je prilikom ocjenjivanja stotinjak različitih guma utvrdio prosječno trošenje od oko 120 grama na 1.000 kilometara vozila, odnosno ekvivalent mikroplastike koji ima masu 30 kocki šećera.
Takođe, za poređenje, 500.000 tona ukupne mikroplastike s guma u EU odgovara masi otprilike pet Ajfelovih tornjeva.
Industrija guma se zbog zabrinutosti oko mikroplastike sada suočava se s izazovom proizvodnje guma koje će biti istovremeno otporne na trošenje i sigurne. Kroz prošlost se ispostavilo da je postizanje takvog balansa vrlo teško i uglavnom gume koje su otpornije na habanje nude slabije prianjanje i imaju dalji put kočenja.
Budući standard Euro 7 koji bi trebao regulisati emisije mikroplastike iz guma odgođen je za 2030. ili 2031. godinu, a do tada bi se trebalo pronaći neko rješenje za ovaj problem.
Ne naprave li proizvođači guma neki napredak i ne olabavi li EU svoje stajalište mogao bi se dogoditi presedan da prvi puta u istoriji neki propisi učine automobile nesigurnijima nego što su bili prije. Manje mikroplastike od guma, moglo bi značiti i više stradalih u saobraćaju, prenosi Autoklub.