Anketa

Uništava li tekućina za podmazivanje gumu i senzore?

Autor: Biznis.ba
Uništava li tekućina za podmazivanje gumu i senzore?
Uništava li tekućina za podmazivanje gumu i senzore? / Ilustracija

Dugo smo sumnjali da vozači u velikoj većini preferiraju tradicionalne rezervne točkove ili one koji štede prostor ispred sredstava za podmazivanje guma i kompleta za popravak probušenih guma koji se danas obično ugrađuju u nove automobile.

I čini se da smo imali pravo: britanski automobilski klub napravio je anketu na više od 10 hiljada svojih članova, koja je u potpunosti potvrdila takvo mišljenje. Naime, 82 posto anketiranih članova glasalo je za rezervni točak i dodaje da argumenti za posjedovanjem tog dijela vozila postaju sve značajniji. Naime, procijenjeno je da štete od udarnih rupa vozače u Ujedinjenom Kraljevstvu koštaju nevjerovatnih 500 miliona funti samo u 2023., a velik dio tog troška odlazi na zamjenske gume, prenosi Index.

Postoji jedan dodatni problem: čak 20 posto mlađih vozača uopće ne razmišlja je li automobil koji kupuju opremljen tim rezervnim dijelom, a mnogi vozači novijih vozila misle da imaju rezervni točak skriven ispod poda prtljažnika: i u većini slučajeva bili bi u krivu.

Više od polovine poziva službi za pomoć na cesti u 2023. uputili su vozači koji su ostali u kvaru automobilima koji nemaju rezervni točak. U mnogim slučajevima jedino rješenje je trenutni odlazak u garažu na kamionu za šlepanje, što je vrlo skupa igra, ili pozivanje usluga mobilnog montera guma, kakvih u Hrvatskoj nema previše.

Stoga organizacije koje se bave povećanjem sigurnosti u saobraćaju žele povećati svijest o mogućnosti ugradnje rezervnog kotača nakon što automobil napusti salon. Tvrdi se da bi polovina ispitanih vozača rado platila rezervni točak, a više od trećine izjavilo je da nisu sigurni u korištenje opreme za napuhavanje guma.

Zna se zašto automobilske marke izbjegavaju ugradnju rezervnog točka. Prije svega, to ih puno košta. Nadalje, moraju smisliti način gdje staviti točak a da on zauzima najmanje mjesta i tako smanjuje volumen prtljažnog prostora. I konačno, kako bi se smanjila masa vozila, što je blagotvorno kako za ekonomičnost tako i performanse.

Iako se nekada tvrdilo kako je velika mogućnost da će tekućina za podmazivanje (koja u točku izgleda kao neko gusto mlijeko) uništiti gumu, senzor za pritisak, a možda čak i naplatak, to nije tačno.

Podmazivač iz kompleta za popravak guma najčešće je od prirodne lateks baze i može popraviti probušene rupe na gumama do 6 milimetara u promjeru bez oštećenja gume ili senzora tlaka (TPMS) vozila.

Nakon privremenog popravka jednostavno otiđite do vulkanizera koji će ukloniti podmazivač sa gume (potrebno je manje od 10 minuta i obične vode) i zaključiti konačni popravak probušene gume. Samo se u tom trenutku ne smije zaboraviti reći djelatniku kako je tekućina za brtvljenje u točku, kako bi on poduzeo mjere da se tekućina ne razlije po cijeloj radionici i stvori potpuni nered. Guma se tada može ponovno upotrijebiti kao nova.