najveće tržište

Veliki pad tražnje za električnim vozilima u Njemačkoj utječe na cijelu evropsku auto-industriju

Autor: Biznis.ba
Veliki pad tražnje za električnim vozilima u Njemačkoj utječe na cijelu evropsku auto-industriju
Foto: Unsplash

Prodaja automobila u Evropi u julu je stabilna, ali potražnja za električnim vozilima dodatno je oslabila u Njemačkoj, najvećem tržištu na kontinentu.

Registracije novih automobila porasle su za samo 0,4 odsto u odnosu na prije godinu dana, na 1,03 miliona jedinica prošlog mjeseca, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila. Dok je prodaja električnih automobila na baterije (EV) porasla u pojedinim zemljama, uključujući Francusku i Veliku Britaniju, ti dobici nisu bili dovoljni da nadoknade pad od čak 37 posto u Njemačkoj.

Prodaja EV opada mjesecima u Evropi, dijelom zbog toga što su vlade smanjile finansijske podsticaje za njihovu kupovinu, piše Bloomberg. Njemačka je sredinom decembra iznenada ukinula subvencije za električna vozila, a uporni ekonomski pad u zemlji uticao je na ukupnu potrošnju, a samim tim i na izdvajanja za kupovinu vozila.

Pad potražnje dovodi do toga da proizvođači automobila smanjuju i usporavaju planove za ukidanje motora s unutrašnjim sagorijevanjem.

Volkswagen traži dublje smanjenje troškova osim potencijalnog zatvaranja fabrike električnih vozila marke Audi u blizini Bruxellesa. Izvršni direktor Stellantisa, drugog po veličini proizvođača u regiji, obavijestio je o lošijim rezultatima brendova kompanije nakon što se neto dobit skoro prepolovila u prvih šest mjeseci ove godine.

Mercedes-Benz grupacija je takođe smanjila svoju prognozu marže za ovu godinu i podržala srednjoročne ciljeve za prodaju električnih vozila, rekavši da će prelazak sa automobila na unutrašnje sagorijevanje potrajati duže nego što se očekivalo.