Kupovina prvog električnog automobila je uvijek veoma promišljena. Nema ništa čudno u tome – to je skupa zabava i nismo uvijek sigurni da li se uopšte isplati. Iz tog razloga, vozila ovog tipa nisu toliko popularna kao što se pretpostavljalo prije nekoliko godina kada je započela njihova proizvodnja.
Zato se postavljaju pitanja koliko u stvari električni automobili gube na vrijednosti? I zašto čak ni kao polovni nisu traženi?!
Zašto popularnost električnih automobila nije zadovoljavajuća? Razlog tome, između ostalog, jesu nedostatak subvencija ili olakšice za takvu kupovinu u nekim zemljama, slaba pokrivenost s infrastrukturom punjenja i nezadovoljavajući vijek trajanja baterije, navodi Revija HAK.
Situaciju je analizirao Iseecars.com portal, uzimajući u obzir podatke s američkog tržišta. Ispada da je ukupna vrijednost automobila pala tokom prošle godine, ali je jaz između vozila s unutrašnjim sagorijevanjem i električnih automobila ogroman.
Dok je prosjek pao za 3,6 posto za prve, za druge je prosjek pao čak za 31,8 posto. Dakle, u februaru 2023. godine je prosječno električno polovno vozilo koštalo 45.321 dolar u Americi, a u februaru 2024. godine koštalo je 30.904 dolara. Pad je dramatičan pa se postavlja pitanje koliko ima smisla kupovati električni automobil ako ćete ga relativno brzo prodati.
Ekonomski smisao kupovine električnog automobila je, očigledno, u dužoj eksploataciji, nižim troškovima održavanja i (vjerovatnim) nižim troškovima energije.