Volkswagen spreman prepustiti kineskim konkurentima višak proizvodnih linija u Europi
Volkswagen je spreman dopustiti kineskim proizvođačima automobila da preuzmu njegove višak proizvodnih linija u Evropi, dok se bori s padom potražnje i rastućom konkurencijom istih kompanija koje gledaju na njegove fabrike.
Rukovoditelji Audija i VW-ovog istoimenog vodećeg brenda rekli su za Financial Times da je partnerstvo s kineskim proizvođačima električnih vozila, koji žele proširiti svoj otisak u Evropi, jedna od opcija za rješavanje pada prodaje u regiji.
“To je sigurno zamislivo”, rekao je Gernot Döllner, izvršni direktor Audija. Takav potez bi "spustio ulaznu barijeru ovih konkurenata", dodajući: "Vjerujem u slobodnu trgovinu."
Audi se udružio s proizvođačem MG-a SAIC u izradi električnih vozila u Kini koja će se svidjeti lokalnim potrošačima – vrsta saradnje za koju Döllner kaže da bi kineske marke također mogle pokušati ponovno stvoriti u Evropi.
U odvojenom intervjuu, David Powels, glavni finansijski direktor marke VW, također ne bi isključio ideju da kineski proizvođači automobila preuzmu neaktivne proizvodne linije u njemačkim fabrikama firme, prenosi SEEbiz.
"Otvoreni smo za bilo kakvu raspravu o bilo kojoj temi s bilo kojim partnerom", rekao je. "U dinamičnom svijetu morate držati sve mogućnosti otvorenima."
Komentari dolaze dok se europski proizvođači starih automobila utrkuju da prijeđu na električna vozila, segment u kojem kineski brendovi kao što je BYD proizvode ono što se smatra tehnološki naprednijim vozilima, potpomognuto i subvencijama iz Pekinga i nižom osnovom troškova.
Decenijama Kina bila VW-ovo najprofitabilnije tržište, no u posljednjih pet godina tržišni udio njegove vodeće marke gotovo se prepolovio zbog slabe pozicije na brzo rastućem tržištu vozila na baterije.
Najveći evropski proizvođač automobila također je teško pogođen smanjenjem automobilskog tržišta u svojoj matičnoj regiji, gdje je prošle godine prodano 2 miliona automobila manje u usporedbi s pet godina ranije.
VW je prošlog mjeseca postigao dogovor s radnicima svoje vodeće marke o smanjenju proizvodnih kapaciteta širom Njemačke, izbjegavajući drastičniji plan koji bi uključivao zatvaranje najmanje tri fabrike u zemlji.
Zatvaranje proizvodnih traka znači da je marka VW - koja čini otprilike polovicu prodaje grupe prema volumenu - trebala smanjiti svoj godišnji kapacitet za otprilike 730.000 automobila s oko 1,5 miliona do 2030. godine, rekao je proizvođač automobila.
Višak kapaciteta počeo je rasti tokom pandemije kada je VW počeo otkazivati noćne smjene zbog manje potražnje, a marka je proizvela oko 900.000 automobila u Njemačkoj 2024. godine.
VW-ove fabrike morat će postići nove neobjavljene ciljeve produktivnosti kako bi se borile za preostali kapacitet, a one koje ih ne mogu ispuniti bit će razmatrane za "alternativnu uporabu" - što bi moglo uključivati stavljanje na prodaju.
Neki kineski proizvođači automobila vide korištenje viška proizvodnih kapaciteta u Evropi kao način povećanja svoje prisutnosti u bloku.
Stellantis je, na primjer, preuzeo 20 posto udjela u kineskom start-upu Leapmotor, dajući mu ekskluzivna prava na izgradnju i prodaju automobila Leapmotor izvan Kine kroz zajedničko ulaganje. Ako prodaja Leapmotora poraste u Evropi, Stellantis bi mogao iskoristiti više slobodnih kapaciteta u vlastitim tvornicama i izbjeći politički kontroverzna zatvaranja.
Döllner je rekao da se Audi također protivi višim carinama EU-a na električna vozila uvezena iz Kine, rekavši da će protekcionističke mjere u konačnici naštetiti njegovoj poziciji.
Kina ostaje ključno tržište za mnoge nekineske proizvođače automobila, dok nekoliko firmi proizvodi vozila u zemlji i zatim ih uvozi natrag u Europu.
“Tarife će samo blokirati konkurenciju neko vrijeme i dati vam pogrešan osjećaj sigurnosti. Moramo držati korak,” dodao je Döllner.