Waymo u vlasništvu Alphabeta objavio je u ponedjeljak da će početi testirati svoja autonomna vozila u Tokiju početkom 2025., što je prvi korak firme prema međunarodnom širenju.
Waymo se još nije obvezao pokrenuti komercijalnu uslugu u Tokiju, ali programer robotaxi će se udružiti s najvećim japanskim taksi prijevoznikom, Nihon Kotsu, i taksi aplikacijom GO kako bi započeli testiranje svojih vozila Jaguar I-PACE na ulicama Tokija.
Za početak, vozači Nihon Kotsua ručno će upravljati vozilima Waymo kako bi mapirali ključna područja glavnog grada Japana, uključujući Minato, Shinjuku, Shibuya, Chiyoda, Chūō, Shinagawa i Kōtō.
Podaci iz probnih vožnji s ljudskom posadom pomoći će u obuci tvrtkinih AI sustava. Waymo će također testirati svoj robotaxis na zatvorenoj stazi u SAD-u izgrađenoj da oponaša uvjete vožnje u Japanu.
Ovo je prva faza partnerstva, koja će trajati nekoliko kvartala, rekao je Waymo za CNBC, dodajući da očekuje da će ostati u Japanu duže razdoblje.
"Naše nadolazeće putovanje u Tokio daje nam priliku da radimo zajedno s lokalnim partnerima, vladinim dužnosnicima i grupama zajednice kako bismo razumjeli novi krajolik", rekao je Waymo u izjavi.
"Naučit ćemo kako Waymo može služiti stanovnicima Tokija i postati koristan dio gradskog prometnog ekosistema."
Nihon Kotsu će nadgledati upravljanje i servisiranje Waymovih vozila u Japanu, priopćile su firme.
Waymo je najavio niz proširenja širom SAD-a 2024. Ranije ovog mjeseca, firma je najavila nova testiranja u Miamiju 2025., svoju uslugu vožnje bez vozača učinila je dostupnom širom Los Angelesa u novembru, a u septembru je najavila planirana proširenja u Austinu i Atlanta u partnerstvu s Uberom.
Prelazak u Japan označava prvi put firme na tržištu lijevog prometa.
I japanska nacionalna vlada i tokijska metropolitanska vlada vide tehnologiju bez vozača kao potencijalnu blagodat za sve starije stanovništvo zemlje, prema istraživanju Svjetskog ekonomskog foruma.
Tokio je odredio određena područja kao "testne zone" za samovozeće automobile u nadi da će tamo ubrzati dolazak sigurnih sustava prijevoza bez vozača.
Nekoliko programera radi na autonomnim vozilima u Japanu, uključujući lokalni startup Tier IV i ZMP, fimu za robotiku koja testira dostavna vozila i autobuse u Tokiju. Monet Technologies, koja je u djelomičnom vlasništvu Toyote, najavio je planove za testiranje samovozeće taksi službe u tokijskoj četvrti Odaiba ranije ove godine.
Waymova najava širenja na Japan dolazi tjedan dana nakon General Motorsa objavio je da napušta svoj odjel robotaxi krstarenja. Honda, vanjski ulagač u Cruise, rekla je za CNBC da je namjeravala pokrenuti uslugu vožnje bez vozača u Japanu početkom 2026., ali će ponovno procijeniti te planove i izvršiti prilagodbe ako budu potrebne.