nove brojke

Za razliku od ove godine, Tesla Model Y je 2023. bila najprodavaniji evropski automobil

Autor: Biznis.ba
Za razliku od ove godine, Tesla Model Y je 2023. bila najprodavaniji evropski automobil
Foto: X

Teslin Model Y je ušao u historiju 2023. kada je postao prvo električno vozilo koje je bilo na vrhu prodaje u Evropi. Međutim, sada je situacija daleko od bajne – za Teslu.

Nove brojke pokazuju da je Model Y pao s prvog mjesta na listi najprodavanijih u maju 2023. na 18. mjesto godinu dana kasnije, dakle u maju 2024. godine. Prodaja Modela Y je pala za 49 posto na 10.582 vozila, objavio je Dataforce. Kupci širom kontinenta su se ohladili od ideje o kupovini električnih vozila, a ukidanje državnih subvencija uz štrajk lučkih radnika u Švedskoj, koji je uticao na isporuke Tesle, nisu pomogli, navodi Revija HAK.

Teslina nesreća je razlog za slavlje u VW-u, koji je imao dva automobila u vrhu u maju. Crossover T-Roc je najprodavaniji, a na drugom mjestu je Golf 8, koji bilježi veliki povratak. Na trećem mjestu je Dacia Sandero, model koji je prošle godine bio na drugom mjestu po prodaji (iza Modela Y), a trenutno je u vodstvu na evropskom tržištu nakon ukupno pet mjeseci prodaje.

VW Golf
Ali podaci još nizu konačni, odnosno obrađuju se, i Automotive News Europe misli da bi Golf mogao da bude pobjednik u maju ispred T-Roca. Prema privremenim podacima, prodaja T-Roca je 19.748 primjeraka, Golfa 19.333 primjeraka, a Sandera 18.676 vozila.

U maju mjesecu 2024. godine broj registracija u Evropskoj uniji je opao za 3 %, a pad je zabilježen na tri od četiri najveća tržišta Evrope: u Italiji (-6,6 %), u Njemačkoj (-4,3 %) i u Francuskoj (-2,9 %).

S druge strane, Španija je prošlog mjeseca ostvarila umjeren rast prodaje od 3,4 %. Uprkos padu prodaje u maju, broj registracija novih automobila za prvih pet mjeseci 2024. godine porastao je za 4,6 % na 4,6 miliona jedinica. Zanimljivo je, da je u maju pala prodaja automobila opremljenih svim vrstama pogona - električnih automobila, plug-in hybrida, benzinskih i dizel automobila. Jedini izuzetak su bili mild-hybridi i hybridi, koji su u maju zabilježili blagi rast prodaje.

U maju 2024. godine, broj registracija čisto električnih automobila smanjen je za 12 %, na 114.308 jedinica, stoji u podacima objavljenim u Evropskom udruženju proizvođača automobila (ACEA), prenosi Autoblog rs. Jedina velika tržišta iz EU na kojima je zabilježen rast prodaje električnih automobila bila su Belgija i Francuska, na kojima postoji snažna akcija podrške, takozvani socijalni lizing. Nasuprot tome, prodaja električnih automobila u Njemačkoj je opala za više od 30 procenata. Od januara do maja 2024. godine u EU je registrovano ukupno 556.276 novih elektromobila, što predstavlja povećanje od 2 % u odnosu na isti period prošle godine.

Registracija plug-in hibrida prošlog mjeseca pala je za 14,7 %, uz značajan pad na dva velika tržišta: Belgiji (-36,6 %) i Francuskoj (-19,4 %). Kombinovani udio automobila na benzin i dizel opao je u maju sa 52,1 % na 48,5 %. U maju tekuće godine prodaja automobila na benzin je zabeležila pad od 11,4 % na 118.733 jedinica, što predstavlja 13 % tržišta. Pad prodaje automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem zabilježen je u Francuskoj, u to za čak 20 %.