Zašto u Kini, Japanu, Indiji gotovo i ne postoji ozbljino tržište polovnih vozila?
Kupovina polovnog automobila je zapadnjački fenomen. U Kini, Indiji i na Bliskom istoku polovni automobili su opcija samo za nekoliko vozača, prema istraživanju konsultantske firme Arthur D. Little yields.
Dok većina ispitanika i u SAD-u (61 posto) i u Evropi (52 posto) navodi da će kupiti polovni automobil kao svoj sledeći automobil, udeo kupaca polovnjaka u Kini je samo 1 posto. Udeo kupaca polovnih vozila je takođe nizak u Indiji (4 posto), jugoistočnoj Aziji (7 posto) i Saudijskoj Arabiji (10 posto), prenosi Autoblog rs.
Prema mišljenju stručnjaka, razlog niske potražnje za polovnim automobilima u azijskim privredama u razvoju verovatno nije samo u činjenici da je novo – novo i mogućnosti da si ga priuštite.
U mnogim državama tržište polovnih vozila je nerazvijeno, odnosno na njemu nema dovoljno kvalitetnih vozila. Međutim, čak i u razvijenom Japanu, udio kupaca polovnih automobila je samo 20 posto.
Čini se da je i azijska kultura nešto drugačija. Izgleda, naime, da nije poželjno kupovati automobil koji je već bio u vlasništvu druge osobe.