Vozač će vjerovatnije obratiti pažnju na druge stvari, osim vožnje, ako automobil ima sistem pomoći koji može automatski da ubrzava, koči i upravlja. To pokazuju dvije nove studije sprovedene u Sjedinjenim Američkim Državama.
Tačnije, radi se o sisistemu Pilot Assist (Volvo) i Teslinom Autopilotu. Reklamiraju se kao način da vožnju učine bezbjednijom i prijatnijom, ali u praksi znače da mnogi vozači umjesto toga proveravaju svoje mobilne telefone, jedu hranu ili se čak briju za volanom. Automobili u redovnim intervalima upozoravaju da vozač mora da dodirne upravljač – inače će se sistem isključiti, ali vozači su se brzo prilagodili upozorenjima i nastavili da drže pažnju na drugim stvarima osim na saobraćaju, piše Revija HAK.
U prvoj studiji je učestvovalo 29 vozača koji su tri godine koristili Volvo sistem Pilot Assist. U drugoj studiji je učestvovalo 14 vozača koji su mjesec dana vozili s Teslinim autopilotom.
– U obje studije vozači su prilagodili svoje ponašanje te su počeli da se bave aktivnostima koje nemaju veze s vožnjom – rekao je David Harkey, predsjednik Međunarodnog instituta za osiguranje (IIHS).