Na njemačkim putevima vozače sve češće zbunjuju novi plavi stubovi, koji zbog oblika i veličine podsjećaju na radare za brzinu.
Ipak, to nisu radari, već uređaji za kontrolu putarina za teretna vozila. Stub, naime, sadrži tehnologiju koja provjerava je li kamion podložan naplati putarine i je li ona plaćena.
Od 1. oktobra 2015. godine u Njemačkoj je na 13.000 kilometara auto-puiteva uvedena putarina za kamione s dopuštenom težinom od 7,5 do 12 tona, dok se na dodatnih 2.300 kilometara državnih puteva putarina naplaćivala od početka primjene, prenosi Večernji list.
Dio šireg plana kontrole i naplate
Ipak, već od 1. jula 2018. godine, putarina je proširena na svih 40.000 kilometara državnih puteva, a uvođenje novih plavih stubova samo je dio šireg plana kontrole i naplate.
Iako su ovi novi uređaji na prvi pogled slični radarima, njihova funkcija nije ista. Plavi stubovi, poznati i kao "plavi radari", nemaju zadatak da kažnjavaju vozače zbog prebrze vožnje, već služe za nadzor kamiona na državnim putevima.
Kako funkcionište
Uređaji će pomoću On-Board Unit sistema (OBU) za kamione, koji se automatski povezuje s uređajem prilikom prolaska, uporditi informacije pohranjene u sistemu i snimiti slike kamiona, uključujući registarsku tablicu i opšti pregled vozila.
Za vozače kamiona novost neće donijeti velike promjene u svakodnevnom putovanju. Već su navikli na slične sisteme na auto-putevima, gdje su do sada bile postavljene naplatne kućice i mostovi. Međutim, ovi novi uređaji su manji, jednostavniji i lakše se uklapaju u okolinu.
Zanimljivo je da plavi stubovi nisu odabrani samo zbog svojih funkcionalnih prednosti, već i zbog svoje boje. Plava je izabrana kako bi se jasno razlikovali od klasičnih radarskih uređaja koji su obično manje uočljivi. Tako se želi spriječiti iznenadne reakcije vozača i paniku zbog pogrešne procjene da su uhvaćeni u kontroli brzine.