Alibaba Group Holding Ltd. pristao je prodati svoje udjele u Sun Art Retail Group Ltd. privatnoj investicijskoj firmi DCP Capital, iskrcavajući još jednu fizičku trgovačku imovinu visokog profila uz popust kako bi se usredotočio na svoje osnovno online poslovanje.
Kineski pionir e-trgovine očekuje bruto prihode do 12,3 milijarde HK$ (1,6 milijardi $) od prodaje svojih više od 70% udjela u lancu hipermart trgovina nalik Costco-u. To je značajno manje od 3,6 milijardi dolara koje je Alibaba platila samo za udvostručenje svog udjela u Sun Artu 2020., i daleko je ispod tržišne vrijednosti Sun Arta 2024. od oko 3 milijarde dolara. Dionice kineskog trgovca na malo potonule su čak 35% u ranom trgovanju u Hong Kongu, dok je Alibaba pao više od 1%.
Prodaja ubrzava povlačenje Alibabe iz fizičke maloprodaje, velike investicijske inicijative koju je prije nekoliko godina predvodio prethodni izvršni direktor Daniel Zhang.
Firma sada integrira svoje domaće i međunarodne operacije e-trgovine pod vodstvom izvršnog direktora u brzom usponu Jianga Fana, dok ustrajno rasprodaje udjele koje ne smatra bitnim, prenosi SEEbiz. Ovo posljednje se smatra dovoljno kritičnim da je Alibaba spremna progutati značajne gubitke na svojim prošlim okladama, čak i dok prikuplja kapital za ulaganje u područja kao što su umjetna inteligencija i oblak.
Računamo da će Alibaba pretrpjeti oko 3 milijarde dolara gubitaka od prodaje neosnovne maloprodajne imovine, uključujući Sun Art. Prodaja trgovine mješovitom robom po 0,6x procjeni cijene u odnosu na neto imovinu zaostaje za procjenama tržišne vrijednosti za 30% i zaostaje za JD.com-ovim 3,5x umnožakom kada je prošle godine prodao Yonghui Superstores. Alibabin prihod od prodaje povezan je s profitom Sun Arta do 2028. i stoga bi mogao biti pod pritiskom Meituanove strateške veze s Walmartom u Kini.