Bill Ackman se kladi na to da će Hertz postati jedan od dobitnika trgovinskog rata

Pershing Square Capital Management Billa Ackmana prikupio je gotovo 20% udjela u Hertz Global Holdings Inc. u opkladi na plan preokreta firme za iznajmljivanje automobila i da će tarife povećati vrijednost njezinih vozila.
Firma je počela kupovati dionice krajem prošle godine i sada ima "19,8% udjela u firmi koji se sastoji od izravnog vlasništva nad dionicama i zamjene ukupnog povrata", rekao je Ackman u objavi na X.
Ackman se kladi da Hertz može preskočiti lošu okladu na električna vozila Tesla Inc. i iskoristiti potencijalni rast cijena rabljenih automobila koji proizlazi iz carina predsjednika Donalda Trumpa na uvoz automobila iz SAD-a. Također se oslanja na glavnog izvršnog ureda Hertza, Gila Westa, koji upravlja velikim dugom firme i poduzima stalne napore za preokret.
Dionice Hertza skočile su 44% u trgovanju u New Yorku u četvrtak, produživši dvodnevni rast u kojem je vrijednost dionice više nego udvostručena.
Očekuje se da će Trumpov porez od 25% na uvozne automobile podići cijene automobila za hiljade dolara ako dugo ostane na snazi, prenosi SEEbiz. To bi zauzvrat moglo povećati vrijednost rabljenih automobila - posebice vozila kasnijih modela kojih nema dovoljno - budući da se potrošači koji se nađu u nedostatku cijene na tržištu novih automobila okreću vozilima koja su ranije posjedovali.
"Hertz je jedinstveno dobro pozicioniran u trenutnom tarifnom okruženju", rekao je Ackman u X postu. "Hertz posjeduje flotu od preko 500.000 vozila čija je vrijednost otprilike 12 milijardi dolara. Povećanje cijena rabljenih automobila od 10% izjednačilo bi se s dobitkom od 1,2 milijarde dolara na njegovoj automobilskoj imovini - što je ekvivalentno približno polovici trenutne tržišne kapitalizacije firme."
Ackman vidi put kojim će Hertz doći do 30 dolara po dionici do 2029. Prije ovosedmičnog rasta, dionicama Hertza trgovalo se za manje od 5 dolara. Postizanje toga ovisi o postizanju Westovih ciljeva da dosegne 1500 USD prihoda po jedinici, dnevnim operativnim troškovima po vozilu u niskom rasponu od 30 USD i amortizaciji po jedinici od oko 300 USD.
Pershingova matematika također počiva na tome da Hertz podiže iskorištenost svoje flote na 85%, što je razina koju firma rijetko dostiže i koja je povijesno bila bliža 80%.
Ackman nije prvi titan s Wall Streeta koji je predvidio dobit od ulaganja u Hertz. Milijarder investitor Carl Icahn također je mislio da može zaraditi na firmi za iznajmljivanje automobila. Umjesto toga, Hertz je bankrotirao, a Icahn je dobio 1,6 milijardi dolara.