Američki proizvođač aviona Boeing i sindikat mašinista, koji predstavlja 33.000 zaposlenih na zapadnoj obali SAD-a, postigli su probni dogovor kojim je izbjegnut štrajk najavljen prošlog petka.
Prije nego što stupi na snagu, sporazum bi trebalo da oraspoloži obične članove sindikata koji grade komercijalne avione. Rukovodstvo sindikata je pohvalilo prvi dogovor i reklo da je njime postignuti ciljevi sindikata.
„Poslali ste nas ovamo da se čvrsto zalažemo za vaše prioritete i ponosni smo što smo to učinili“, navela je Međunarodna asocijacija mašinista i radnika u vazduhoplovstvu u nedjelju u izjavi na svojoj službenoj web stranici.
Boeing je rekao da sporazum predviđa povišice od ukupno 25% tokom četverogodišnjeg trajanja ugovora, poboljšane doprinose za štedne planove, smanjene doprinose zaposlenih za zdravstveno osiguranje i povećano slobodno vrijeme.
Dogovor predstavlja najveće povećanje plaća u Boeingu za članove sindikata.
“Čuli smo šta vam je važno za novi ugovor. I postigli smo probni dogovor sa sindikatom o istorijskoj ponudi koja vodi računa o vama i vašoj porodici”, rekla je Stefani Pop, izvršna direktorica jedinice za komercijalne avione Boeinga.
Dogovor takođe uključuje povećanje sigurnosti posla za članove sindikata uz obećanje da će izgraditi sljedeći novi avion u jednoj od fabrika koje zastupa sindikat u regiji Puget Sound. Boeing ima jednu fabriku bez sindikata u Južnoj Karolini, gdje proizvodi 787 Dreamliner, prenosi Investitor me. U posljednja dva ugovora s Boeingom, sindikat je morao da prihvati ustupke kao što je ukidanje tradicionalnog penzionog plana i povećanje doprinosa zaposlenih za zdravstvenu zaštitu, zauzvrat da je kompanija odustala od prijetnje da izgradi tada planirani 737 Max i 777X mlaznice u novim fabrikama bez sindikata, navodi CNN.
Ugovor pokriva proizvodne radnike koji grade Boeingove komercijalne avione u tri fabrike u oblasti Sijetla, kao i oko 1.200 radnika u fabrici djelova u Portlandu. Redovni članovi imat će priliku da glasaju u četvrtak o sporazumu, a neglasanje bi moglo dovesti do štrajka. To se dogodilo u nekim nedavnim ugovorima o radu u drugim kompanijama, ali sindikalno vođstvo preporučuje članovima da glasaju za sporazum.
Godine problema u Boeingu
Boeing je imao niz problema u posljednjih pet godina, počevši od 20-mjesečnog prizemljenja svog najprodavanijeg aviona, 737 Max, 2019. i 2020. godine, nakon dvije fatalne nesreće povezane s greškom u dizajnu aviona.
Osim toga, prihodi Boeinga su pali tokom pandemije jer je oštar pad u avionskom saobraćaju izazvao ogromne gubitke za njegove klijente. A u januaru je na 737 Max koji je letio Alaska Airlines eksplodirao čep na vratima nakon 10 minuta leta. Iako niko nije stradao u incidentu, to je privuklo novu pažnju na probleme kvaliteta i sigurnosti u Boeingu, posebno nakon što je utvrđeno da je dotični avion napustio fabriku bez četiri zavrtnja koja su potrebna da bi čep na vratima ostao na mjestu.
Mnogi problemi u Boeingu doveli su do toga da je kompanija prijavila ključne operativne gubitke u ukupnom iznosu od 33,3 milijarde dolara od prizemljenja Maxa 2019. Prognoze su da će se gubici nastaviti do kraja ove godine. Boeing je u opasnosti da svoj dug spusti na status junk obveznica zbog ogromnog povećanja zaduživanja za pokrivanje gubitaka u tom periodu.