priznao krivicu

Boeing se suočava sa kaznom od 487 miliona dolara zbog prevare

Autor: Biznis.ba
Boeing se suočava sa kaznom od 487 miliona dolara zbog prevare
Foto: Unsplash

Boeing je pristao da prizna krivicu za prevaru američkih regulatora, ali izbjegava kaznu koju su tražile porodice žrtava.

Boeing je pristao da prizna krivicu za jednu optužbu za zavjeru radi prevare Sjedinjenih Država i potencijalno plati do 487 miliona dolara kazni kako bi izbjegao gonjenje, saopćilo je Ministarstvo pravde u sudskom podnesku u nedjelju navečer, piše CNN.

Međutim, ta kazna je samo djelić od 24,8 milijardi dolara koliko su porodice žrtava nesreća htjele da proizvođač aviona plati. Porodice žrtava dvije smrtonosne nesreće aviona 737 Max protive se sporazumu, saopćilo je Ministarstvo.

"Ovaj povoljan dogovor ne prepoznaje činjenicu da je zbog Boeingove zavjere 346 ljudi umrlo", rekao je Paul Cassell, profesor prava sa Univerziteta Utah, koji zastupa mnoge članove porodica žrtava nesreće Lion Aira iz 2018. i Ethiopian Aira iz 2019.

"Ovaj obmanjujući i velikodušan dogovor očigledno nije u javnom interesu", dodao je. Porodice traže javno suđenje po optužbama.

Boeing je izdao kratko saopćenje u kojem je samo naveo da "može potvrditi da smo postigli dogovor u principu o uslovima rješenja sa Ministarstvom pravde, podložan ... odobrenju specifičnih uslova."

Priznanje krivice je težak udarac za reputaciju Boeinga, kompanije koja je nekada bila poznata po kvaliteti i sigurnosti svojih komercijalnih aviona. Pored smrtonosnih nesreća 737 Max aviona, kompanija se suočila s nizom pitanja o sigurnosti i kvaliteti svojih aviona. U januaru, čep na vratima 737 Max aviona koji je letio za Alaska Air ispao je rano tokom leta, ostavljajući veliku rupu na strani aviona i dodatno narušavajući reputaciju Boeinga.

Prema optužbama, kompanija je prevarila Federalnu upravu za avijaciju tokom procesa certifikacije 737 Max aviona za prijevoz prvih putnika. Avion je počeo s radom 2017. godine, ali dvije smrtonosne nesreće dovele su do 20-mjesečnog prizemljenja aviona. Istrage su otkrile grešku u dizajnu njegovog autopilot sistema. Boeing je priznao odgovornost za smrtonosne nesreće i da su njegovi zaposlenici skrivali informacije o greški u dizajnu od FAA tokom certifikacije.

U januaru 2021. godine, Ministarstvo pravde i Boeing su postigli sporazum da se riješe krivične optužbe i odgode bilo kakvo gonjenje po tom pitanju. Tokom trogodišnjeg probnog perioda koji je uslijedio, Boeing se složio da poboljša svoje probleme s kvalitetom i transparentnost s vladom. Ali nekoliko dana prije nego što je taj probni period trebao završiti, dogodio se incident s Alaska Air, što je otvorilo vrata za dalju akciju Ministarstva pravde.