Decenijama nakon pravnog spora oko pivskih marki Bud i Bit, najveća svjetska pivarska grupa, AB InBev, vraća svoje lager pivo na njemačko tržište pod nazivom Anheuser-Busch Bud.
Lansiranje će započeti s lancem supermarketa, izjavila je u srijedu njemačka podružnica pivovare. Očekuje se da će dodatni trgovci i barovi slijediti 2026. godine.
Anheuser-Busch Bud će se proizvoditi unutar Evropske unije, izjavila je firma. Nakon što je belgijska grupa InBev 2008. preuzela Anheuser-Busch, lager pivo više se nije prodavalo na njemačkom tržištu piva kojim dominira pilsner.
AB InBev vidi rastuću potražnju za međunarodnim lagerima u Njemačkoj i nastoji iskoristiti taj trend ponovnim uvođenjem svog globalno poznatog piva. Ovaj potez potvrđuje predanost firme vrlo konkurentnom njemačkom tržištu piva, izjavili su.
Njemački pivari Eberhard Anheuser i Adolphus Busch započeli su s proizvodnjom svog lager piva u Sjedinjenim Državama 1876. godine.
Pravni spor s Bitburgerom
Povratak piva u Njemačku, koje se, prema procjenama firme, sada prodaje u više od 80 zemalja diljem svijeta, slijedi nakon brojnih sporova oko zaštitnih znakova, prenosi SEEbiz.
Obiteljska pivovara Bitburger podnijela je tužbu u Njemačkoj tvrdeći da se njihovo vodeće pivo poznato kao Bit lako može zamijeniti s Budom. Suci su presudili u korist Bitburgera, ali su rekli da se konkurentsko pivo može prodavati pod imenom Anheuser-Busch Bud.
U brojnim zemljama također su se vodili pravni sporovi s češkom pivovarom Budweiser Budvar (Budějovický Budvar) jer ime Budweiser potječe od historijskog njemačkog imena matičnog grada pivovare, Budweisa, te oko prodaje na Svjetskom prvenstvu u nogometu 2006. godine, koje je bila domaćin Njemačka, a na koje je američka firma osigurala prava.