britanski proizvođač

Dionice Carlsberga bilježe najveći pad u više od četiri godine

Autor: Biznis.ba
Dionice Carlsberga bilježe najveći pad u više od četiri godine
Foto: Unsplash

Dionice Carlsberga bile su u petak na putu najvećeg pada u jednom danu u više od četiri godine, nakon što je britanski proizvođač bezalkoholnih pića Britvic rekao da je odbio ponudu danske pivovare za preuzimanje vrijednu 3,11 milijardi funti (3,9 milijardi dolara).

Dionice Carlsberga pale su za 7,98%, prema podacima LSEG-a. Ovo je najveći jednodnevni pad dionice firme od 12. marta 2020., kada je dionica pala za 8,77%.

Britvic je porastao za 7,58% na temelju iste vijesti.

Ranije tokom sjednice, Britvic je objavio da je 17. juna odbio poboljšanu gotovinsku ponudu za preuzimanje od Carlsberga nudeći 1250 penija po dionici britanskog proizvođača bezalkoholnih pića. Rečeno je da prijedlog "značajno podcjenjuje Britvic i njegove sadašnje i buduće izglede." Ovo je bila druga Carlsbergova ponuda, nakon što je odbijena i njegova ponuda od 6. juna od 1200 penija po dionici Britvica.

Carlsberg je potvrdio odbijanje svog drugog prijedloga, koji je okvalificirao kao "uvjerljivu priliku za dioničare Britvica da realiziraju svoje ulaganje u cijelosti u gotovini po atraktivnoj procjeni." Danski proizvođač piva rekao je da će razmotriti svoje stajalište.

Carlsberg sada ima rok do 19. jula da objavi čvrstu ponudu ili odustane od transakcije.

Pivar je istaknuo da je potencijalna transakcija u skladu s dugoročnom strategijom rasta tvrtke zacrtanom ranije ove godine — čija je ključna tačka širenje izvan temeljnog portfelja piva, lagera i aleova. Portfelj proizvoda firme "beyond beer", uključujući Somersby jabučni cider i Garage hard seltzer brandove, predstavljao je samo 2% ukupnih količina od februara, prenosi SEEbiz. Usporedno, najveći brend firme, Tuborg, čini otprilike 15% ukupnih količina, s istoimenim pivom Carlsberg s 10%.

Britvic, vlasnik glavnih britanskih robnih marki Robinsons squash i bezalkoholnog pića Tango, također ima ekskluzivna 20-godišnja franšizna prava punjenja u Britaniji za gazirane robne marke američkog titana hrane i pića PepsiCo, prema ugovoru potpisanom u oktobru 2020.