Lufthansa: Operativna dobit pala, ali u skladu s očekivanjima
Njemačka zračna grupacija Lufthansa u utorak je izvijestila o padu svoje operativne dobiti u trećem tromjesečju na godišnjoj razini, dok se njezina vodeća marka bori s niskim prinosima, konkurencijom s međunarodnim zračnim prijevoznicima i rastućim troškovima.
Operativna dobit u trećem tromjesečju od 1,3 milijarde eura (1,41 milijardu dolara) bila je uvelike u skladu s očekivanjima analitičara koje je ispitala firma, ali 9% niža nego godinu dana ranije.
"Kašnjenje isporuka aviona, problemi s točnosti u našim središtima u Njemačkoj i regulatorni nedostaci utječu na naš temeljni brend", rekao je izvršni direktor Carsten Spohr u izjavi.
Treći kvartal, koji uključuje prometne ljetne mjesece za putnike, obično je najjači za evropske zračne prijevoznike. No sve veći troškovi, nepredvidivost povezana s krizom na Bliskom istoku i kašnjenja isporuke zrakoplova i dalje utječu na rezultate.
Lufthansini putnički zračni prijevoznici, koji uključuju istoimenu marku kao i prijevoznike kao što su Austrian Airlines, Swiss International i Eurowings, ostvarili su operativnu dobit od 1,2 milijarde eura u trećem tromjesečju, što je pad u odnosu na 1,4 milijarde u istom razdoblju 2023. Pad je bio potaknut uglavnom padom od 234 milijuna eura u rezultatu svojeg temeljnog brenda Lufthansa Airlines, navodi se u priopćenju firme.
Konkretno, zračni prijevoznik se opetovano žalio na svoju borbu da se natječe s kineskim prijevoznicima koji još uvijek mogu letjeti iznad ruskog zračnog prostora, što je navelo Lufthansu da obustavi svoju liniju Frankfurt - Peking, prenosi SEEbiz.
Prinosi, zamjena za cijene zrakoplovnih karata, pali su 14% u azijsko-pacifičkoj regiji u trećem tromjesečju, izvijestila je firma.
"Činjenica da Lufthansa sada mora ukloniti jednu od svojih najstarijih linija, Frankfurt-Peking, iz svog rasporeda letova pokazuje koliko se ravnoteža međunarodne konkurencije mijenja", rekao je glasnogovornik Lufthanse Reutersu u e-poruci.